Skip to content

Black Sabbath, upp till bevis!

18 januari, 2008

God morgon!

Jag tänkte starta dagen med en liten frågeställning för er som hittar hit, och känner att ni orkar. Vem av vokalisterna som har sjungit i Black Sabbath är bäst enligt dig?

  1. Ozzy Osbourne
  2. Ronnie James Dio
  3. Ian Gillan
  4. Glenn Hughes
  5. Tony Martin

Det jobbiga är väl att vara objektiv med detta, iom att alla har en egen sångstil som ändrat musikstilen väldigt mycket. Men nu är det ni som får avgöra, vem är bäst enligt dig?

För, jag har väl inte glömt någon?

mata ne
/aku

4 kommentarer leave one →
  1. 24 januari, 2008 10:54

    Ozzy! Tveklöst Ozzy alla kategorier! Paranoid och Sabotage är mest och bäst Sabbath i mina öron. Ska jag sätta en ”sämst” så blir det Tony Martin, och skulle jag sätta upp en ”hade varit kul” skulle det bli Graham Bonnet… [I min skivhylla så blev det ett underverk när han ersatte Dio i Alcatrazz…

  2. 24 januari, 2008 13:05

    Paranoid mest Black Sabbath? En låt som enbart gjordes för att fylla ut albumet för att skivbolaget tyckte att skivan var två minuter för kort. Sabotage kan jag däremot hålla med om.

  3. 7 februari, 2008 7:50

    Jo… men jag tycker dom lyckades rätt bra med sin utfyllnad! Den är fortfarande bättre än väldigt många nya bands flaggskepp… =]

  4. 7 februari, 2008 14:20

    Jadå, Inte tycker jag att det kom något dåligt från BS när Ozzy var med.

Kommentera

