Skip to content

tre små bokstäver

26 januari, 2008

Jag tänkte ge er en av mina konstigare dikter. Fråga mig helst inte hur den kom till, för det vet jag ärligt talat inte. Här kommer min snurriga period.

gröna nätter av hallucinationer
blå slätter, jag tror jag ser i syner
kraften av tre små oskyldiga bokstäver
jag kan rubba jordens mark, flytta alla städer
rosa fläckar på alla kor jag ser
en gud, ett liv, flera idivider ber
röda månar, gult kallt stål
vad användes till min spetsate bål?

krig, svält, död och du
jag ser att det händer nu
violetta nyanser, överallt
jag skakar, svimmar, vaknar, fryser – kallt
jesus hittar oljan, går på vatten och ger mig vin
jag tror på allt när jag sniffar bensin
etanol… metanol, liten skillnad
snurrig igen, det händer igen, men vad?

hurrar av lycka, men vaknar med en bruten arm
hjälp mig, låt mig luta mig mot din barm
börjar igen, men denna gång med rök
flyger, landar, sitter bredvid en gök
han erbjuder mig en nål: ‘tackar och bockar’
tar bilen nedför backen och krockar
skrattar, tror att allt är en lek
allt sluttar åt vänster, landar bredvid en… ek?

blått och rött ljus blinkar och har sig
blåa och gula armar lyfter, ringer dig
en fartfylld natt av alkohol, droger och incest
hjälp mig inte, jag behöver bara en fest
saknar ord, allt flyter ihop till en deg
hjälp mig, jag är trött, ledsen och seg
jag slåss och våldtar, blir en far
utan pengar tvingas jag sälja min rumpa, helt bar

jag vaknar, undrar om det var en dröm – ja, se
vilka härliga trippar man får av L S D

mata ne
/aku

2 kommentarer leave one →
  1. 26 januari, 2008 22:48

    Det här var ju helt genialt. 😀 Kudos!

  2. 27 januari, 2008 13:18

    Jag tackar så mycket.

Kommentera

