Skip to content

februarimorgon

2 februari, 2008

Här kommer min senaste skapelse, denna är aldrig visad för någon.
Jag fick ett infall till att srkiva en dikt så jag skrev en dikt, den är ju inte så bra, men jag tycker den passar med min lite melankoliska sinnesstämmnig just nu. ‘without further ado’

det är lördag, det är helg
idag väcktes jag av en revelj
då var det dags att till jobbet åka
kompledighetstimmar att arbeta in
jag är morgontrött, slagen, det är ensamt
och utanför fönstret sitter det en kråka
igår tog jag en öl, hon pimplade sitt röda vin
som om vi inte hade något gemensamt

ute är det mörkt, ruggigt och kallt
jag går mot stationen medan jag ökar min nikotinhalt
det blåser storm och löven dansar på gatan
ovanifrån faller det tårar, eller är det vattendroppar
gatorna ligger öde och några stjärnor finns inte att se
kråkan som följde efter mig skrämdes av skatan
han sitter på kyrkans torn som är av oxiderat koppar
årets första övertidsdag, och jag glömde att vattna min orkidé

bussen är försenad, och nu fick jag sällskap
en man och en kvinna utan penseldrag av släktskap
nikotinröret är slut och jag vågar inte tända en till
jag sitter alldeles för skönt här i busskuren
där mina tankar samlas som ett moln fylld med regn
där jag längtar efter en kopp thé med smak av kamomill
och där jag ser katter gömma sig undan den lätta skuren
snart kommer nog bussen som ska ta mig till mitt hägn

nu är jag framme vid fabriken
tar en cigarett och en kaffe
och jag har förstört lyriken
så som London förstördes av luftwaffe

mata ne
/aku

6 kommentarer leave one →
  1. 2 februari, 2008 11:02

    … jag vill också ha ett jobb…

  2. 2 februari, 2008 11:16

    …och du kommer att få ett jobb…

  3. 2 februari, 2008 11:19

    …du inspierade mig att vara kreativ, tackar…

  4. 2 februari, 2008 11:22

    …min länk var visst vajjkalle…

  5. 2 februari, 2008 11:37

    mia – det var så lite så, lycka till med skrivandet. vilken länk?

  6. 2 februari, 2008 14:15

    …länk till min sida…

Kommentera

