Skip to content

vad säger man om dagens…

15 februari, 2008

Jag brukar inte ge mig in i diskussioner om upphovsrätt. Men nu känner jag att en viss chefsredaktör för en tidning har handlat fel (ni vet vilken tidning jag menar), ändå känner jag att samma redaktör har handlat rätt. Jag anser att den utmålade brottslingen har handlat rätt, men ändå fel. Jag tycker alltså att ‘båda parterna‘ har agerat korkat, men att en av dem har agerat alldeles för idiotiskt.
Det jag pratar om är såklart den ‘knappt‘ läsbara artikeln som ‘deep’ lade ut för att stolt visa upp att han varit med i en tidning. Denna faksimil är nu alltså borttagen, men de som hade turen att se den i sin helhet (jag, bl.a) vet hur den var, jag kunde läsa den, men det tog mig lite över en ½-timme.
Det är inte det att deep gjorde fel i att lägga ut ett faksimil av artikeln, men det var lite korkat att inte skicka ett mail till redaktionen med en förfrågan. Men vem är jag som skriver såhär, jag hade antagligen gjort lika dant.
Det var inte fel av tidningens att be deep ta bort faksimilet, men det var på ett jävligt korkat sätt de gjorde det på, jag hade inte gjort det så. Det som är mest förbryllande är att deep får många idiotiska namn på tidningens blogg, ”DeepCreep” och ”Deepcorruption” låter väldigt nära förtal i mina öron. Att en chefsredaktör för en tidning gör så är oförlåtligt och idiotiskt.

Att sammarbeta med en av sveriges ledande bloggare, en som kan och vet mycket om cyberrymden, för att få lite info till en artikel och inte låta h*n visa artikeln för resten av bloggsverige, vilket alltid resulterar i gratisreklam för tidningen, är bara idiotiskt. Jag hade inte hört talas om tidningen i fråga innan jag läste artikeln hos deep och jag blev intresserad. Nu, efter allt det här, vet jag att jag inte kommer att prenumerera på tidningen, jag kommer inte att besöka deras sida, jag kommer att avråda alla att överhuvudtaget bry sig om den.

Om inte det vore nog, så finns det flera som (jag antar) tycker vad jag tycker.

Till sist ber jag om ursäkt till deep, det är inte meningen att du ska känna att jag går emot dig på något vis. Jag hade antagligen gjort som du.

mata ne
/aku

Kommentera

