Skip to content

fredagens filmcitat v8 08

22 februari, 2008

Jag ber om ursäkt för förra veckans missade filmcitat. Jag kommer inte ge upp veckans humorinslag från filmvärlden. Inte än i alla fall.

Denna vecka tänkte jag ta ett citat ur förra årets bästa film, efter ‘Stardust‘ då såklart. Denna vecka blir det en film som innehåller förälskelse, specialeffekter, action och stora utomjordiska robotar som kan byta form. ‘Transformers‘ står på tur. Filmen är baserad på serietidningen ‘Transformers‘, som senare blev den tecknade tv-serien ‘Transformers‘. Robotfilmen innehåller ett antal citat, såklart, som jag antingen tycker är för vida använda, som till exempel ”What would Jesus do?”, eller alldeles för heroiskt idiotiska, till exempel ”No sacrific, no victory”. Det finns ett citat däremot som jag tycker är en konstig sak att säga. Jag vill faktiskt träffa personen som vet detta med absolut säkerhet. With no further ado… citatet ni väntar på.

”There’s only one hacker in the world who can break this code”

Hur kan man veta det här? Hur kan man med absolut säkerhet veta att det endast, av nästan sju miljarder människor på jorden, finns en enda person som klarar av att ta sig igenom koden? Att man ens har en replik som går så får trovärdigheten av filmen att sjunka. Det klarar iofs de förfuxna ‘shapeshifter’-robotarna av också, men det är i alla fall mer trovärdigt än repliken. Hur skulle det låta om jag sa ‘Det finns endast en enda ko som kan producera sån här mjölk’? Nä, fy och uch till den som ville ha med det där.

Nåja, filmen är bra, riktigt bra, bortsett från den där repliken.

mata ne
/aku

No comments yet

Kommentera

