Skip to content

en ny födelsedag att komma ihåg

18 mars, 2008

Då fick man lite glada nyheter. En förlossning har ägt rum, en förlossning som på sitt sätt har varit en väntad företeelse de senaste nio månaderna. En förlossning som jag på något sätt spänt väntat på. Ungefär så som en hund med spänd förväntan väntar på sin frukost. Det som varit det mest spännande är könet på det där barnet som jag väntat på, det barnet som nu gjort min sambo till faster.
Vad blir då jag? Ptja, jag antar att jag blir det där extra paketet tillsammans med faster. Undrar om det blir någon Stockholmsresa nu över påsken, eller om hon vill åka till landet och hälsa på sin bror… (jag avslöjar inte än).
Jag undrar om min älskade älskarinna över huvud taget vill åka till Stockholm nu när det där barnet har tagit sig ut till denna bittra värld. Jag vet att jag gärna skulle vilja åka till det där stället på landet och hälsa på hennes bror, brors kvinna och det där barnet.
En till födelsedag att hålla koll på, visst hade det varit bra om den hoppade ut tidigare, så att det hade blivit en trippel sexa, 6:e Feb, 6:e Mar, 6:e Apr. Men nu vart det inte så.
En ny början, ett nytt liv och en förhoppning om en allergifri plugghäst som vågar leva livet hoppas vi på nu. Sen så ska han ju bi snygg också. Eller hur?

Så, hjärtliga grattulationer till både J och M, ni kommer bli underbara föräldrar. Med J.s sångröst och godhet och M.s grabbighet och utseende så kan det inte gå åt helvete.

För att vara lite extra snäll så får nog nästa par klämma ut sin första.

mata ne
/aku

3 kommentarer leave one →
  1. 18 mars, 2008 10:13

    Hihi, en macho sångfågel. Klart vi ska till Sthlm, vi är väl bara där i tre dagar – och J och M kommer få besök så det räcker i början. /Faster Mia 😀

  2. 18 mars, 2008 10:51

    Ok, om du säger det så åker vi till sthlm, men jag hoppas det blir en plugghäst, så att J och M kan bli försörjda när de är äldra, ett starkt förnamn och ett andranamn som börjar på ‘W’ så ser alla ackademiska papper fina ut 😉

  3. jenny permalink
    18 mars, 2008 15:17

    Nu tycker jag inte att du ska vara så negativ 😛 den ska iiiinte komma om 14 dagar!

Kommentera

