Skip to content

semester i sverige – förslag på tidsfördriv, någon?

19 mars, 2008

Då var det snart påsk! Jag vet att ni är trötta på att höra det, även jag, men faktum kvarstår, snart är det tamigfan påsk. Och vad kan man göra då? Jo, man tar en liten semester inom landets gränser. Själv ska jag och hon till ‘ess-té-hå-ell-emm’, men vad att hitta på där? Det är frågan jag nu ställer mig. Förrutom det inplanerade besöket i en lokal biosalång så vet jag fan vad man kan hitta på. Visst, en runda i gamla stan är ju ett måste, kanske en och annan loppis (måste hitta mig en annan vinylsvarv [helst en Marantz mkII]) och en fika nånstans. Men vad mer kan man göra i fjollträsk? Finns det någon i denna skara utav läsare som vet, lämna gärna en kommentar.

Annars, för att ge er lite förslag på små semestrar i sverige så kan jag ju rekomendera Peace&Love i Borlänge den 23e-28e juni. Festivalen har växt till sig till att bli en ordentlig konkurrent om sommarens publik. Själv så måste jag ju bara ge det tipset i och med att Opeth, In Flames, Dark Tranquillity, The Cult, Hurriganes, Wolf, Alice in videoland, Entombed, Hanoi Rocks, Nationalteatern, The 69eyes och W.A.S.P ska vara på plats och spela musiken som är musiken. Så, se till att ta er tid och invadera Borlänge i sommar. (artisterna är mina små tips, det kommer fler, många mindre bra i mina ögon)
Jag skulle gärna gå på en festival lite närmre Motala, dvs årets upplaga av Vätternfestivalen som av en ren slump hålls i Motala… Det finns ett par band jag vill se av alla som ska dra tummen ur ‘det-där-där-bak’ och tar sig till denna sommarstad. Dawn of Silence, Close Quarters och Sator. Desvärre så går vätternfestivalen samma dagar som P&L så då håller jag Borlänge som det högre kortet.

Det var mina små tips.

mata ne
/aku

One Comment leave one →
  1. 20 mars, 2008 6:27

    Ptja, Cosmonova är ju rätt häftigt tycker jag, om de visar något bra förstås, och i samma vända kan man ju passa på att besöka naturhistoriska eller tekniska muséet om man är into that sort of thing.

    Kolla här för mer tips. 😛

Kommentera

