Skip to content

då var vi snart där

31 mars, 2008

Sista veckan med denna skit… slit skulle det vara. Då var det snart dags att slippa detta tvåskift, då var det snart dags att börja jobba hela nätter, då var det snart dags att börja treskifta med andra ord. Fan vad skönt det känns. Fan vad jag längtar emot att få slippa vakna klockan halv fem varje arbetsmorgon, fan vad skönt det känns att få börja klockan sex på kvällen istället för att vara rädd för att den där väckarklockan försover sig, att mobilen tycker att alarmet kan lika gärna vänta ett par timmar, att bli väckt av en vass armbåge mot revbenen
-Du, skulle inte du jobba idag?
-Umm…
-Hallå, är det inte dags att gå till jobbet?
-Jag… sta-aaahh-nnar hellre här och bakar kakor me-eeeaa-aahh-d dig…
-Ska du inte jobba?
-Va?

Ok, nu ska vi inte börja planera festen. Den inkompetenta chefen kanske har glömt att meddela lönekontoret.

mata ne
/aku

6 kommentarer leave one →
  1. 31 mars, 2008 7:30

    Jag hatar mitt alarm på mobilen lite grann. Därför att jag hade ställt in den på ringning kl 23.30 för ingen särskild anledning.
    Döm min förvåning när jag vaknar klockan 01.43 av ingen särskild anledning och inser att alarmet inte har ringt.
    Nu måste jag nog också påpeka att det självklart inte är något fel i telefonen, utan i användaren.
    Klockan 01.44 kommer jag på att den självklart inte ringer på en söndag eftersom jag ställt in den på återkommande alarm måndag-fredag…
    Men jag hatar alarmfunktionen på mobilen lite grann i alla fall för jag vill helst inte känna mig som en idiot klockan 01.44 på en måndagmorgon.

    och så en liten rättelse, rätta mig om jag har fel, men att längta emot tror jag är en motsägelse.

  2. 31 mars, 2008 7:36

    dino – rättelsen är helt klart rätt. jag har skrivit fel. men det får vara. ”längtar till” ska det ju stå. Nu är det rättat, men inte i texten.

    Sen till den lite uppenbara frågan. Av vilken ingen särskild anledning har du stallt mobillarmet på 23:30 på en söndagnatt?

  3. 31 mars, 2008 16:54

    för att… jag skulle se på teve. För att när man zappar under reklamen kanske man sen glömmer bort vad det var man tittade på till att börja med och kom på att reprisen kan man se på.

  4. 31 mars, 2008 21:07

    Haha usch vad jag känner igen mig i dina morgnar. Blää. Fast grattis som fan till nattskiftet, natt is the shit.

  5. 1 april, 2008 5:16

    dino – Så, du skulle kolla på ett program på tv men du zappade dig till glömska? Det är faktiskt lite orutin

    drf – morgnar är djävulens hjälpreda. Tack till gratulationerna, nätterna ska bli underbara.

  6. Marie permalink
    16 maj, 2008 22:14

    Haha, det här är humor. Både ditt inlägg Timo, och kommentarerna 🙂

Kommentera

