Skip to content

en känsla jag har

31 mars, 2008

Idag har varit en konstig dag. Det känns som om någonting skulle vara fel. Det känns som om något dåligt, eller konstigt, eller annorlunda skulle hända, eller har hänt. Det som får mig att känna så är vad radion spelar för musik, det är nästan bara lugna rockballader och dålig Metallica och Danko Jones. Det är rocklåtar med ett budskap, det är rocklåtar som jag inte har lyssnat på sen jag bodde hemma hos föräldrarna. Det är som om radion vill säga mig något idag. De låtar som spelas idag är låtar som betyder något, låtar som får mig att tänka på ett annorlunda sätt än jag brukar. Jag har en känsla av att någonting kommer att gå åt helvete idag, eller kanske redan har gjort det. Det är en känsla som jag har. En katastrofal kollaps av vanliga känslor. Denna olycksbådande känsla av harmageddonmagnitud får mig att bli lite ängslig, lite rädd och monsturöst nervös.

Eller så är det för att det är första april i morgon.

mata ne
/aku

3 kommentarer leave one →
  1. 1 april, 2008 12:55

    Äh. Nu kommer jag att gå omkring och nynna på den här i sex månader.
    Så? Hände det nåt sen? Slutade bankkortet att fungera? Blev du åksjuk på bussen? Hade mjölken surnat? Hade katten fädrar mellan tänderna? Hittade du en fästing? Eller grå hårstrån?

  2. 1 april, 2008 13:01

    citat: ”Eller så är det för att det är första april i morgon.” 😉

  3. 1 april, 2008 13:14

    De grå hårstråna kommer inte förrns på söndag.

Kommentera

