Skip to content

systemåterställning

7 april, 2008

En författare är något jag inte ska försöka mig på att bli, punkt. De blockeringar som får det mest innersta i min hjärna att sluta sända dessa ettor och nollor via alla processpunter vidare ut till de yttersta topparna i mina fingrar är så väl installerade att det får Windows Vistas alla administratörslåsningar att kännas som en fis i friska luften. det som får alla mina innersta tankar till de förfinade processpunkter som väljer vad som ska skickas vidare till det centrala beslutssystemet om vad jag kan dela med mig och vad som är för personligt, är blockerade av de tjockaste murar, de hetaste brandväggar och de djupaste hav som jag någonsin kommer att ha att göra med. Jag har inte slut med ord, problemet är att jag inte får ut orden till mina yttersta fingerspetsar. Jag får inte ut en bra mening till det som får mina tankar överförda till ett papper eller ut på ett tangentbord så att ni kan få ta del av det som jag tänker på. Jag har inte slut på ord, jag får bara inte ut orden på ett sätt som gör mitt sinne lugnt. Jag har inte slut på ord. Jag har inte…

Men jag har ett problem. Mitt problem ligger i att jag inte får fram några ord. Teorier som blåses ut lika fort som ett tänt stearinljus mitt i en orkan. Analogier som går lika vilse som flickan som älskade Tom Gordon. Ord som försvinner på samma sätt som strumpor i en tvättmaskin eller en torktumlare. Så vad göra? Vad har jag hittat för lösning på problemet? Hur har jag lyckats pressa fram en text ur min otroligt överfyllda, förvirrade hjärna? Jag har gått till väga på samma sätt som en vanlig problemlösning inom datorsamhället går till. Hittat problemet, hittat en lösning på problemet, rett ut problemet och förebyggt systemet för ett tiotal liknande problem som skulle kunna födas. Jag har lekt systemtekniker med min hjärna. Nu är systemet fixat och omstartats, nu kommer orden igenom alla filter som gör att det inte blir för opersonligt eller för personligt. Nu kan orden komma utrusande genom mina fingerspetsar. Och som vassa spjut slår de in i backen eller in i vissas hjärtan genom sköldar av stål.

Dags för en liten update.
En artikel som inte är ett aprilskämt har letat sig in bland det som jag trodde var aprilskämt. Motalas skolor kommer att få nya automater för vatten.

Fest på lördagen och min födelsedag på söndagen.
En ny skivspelare (Thorens TD-105 mkII) fick jag. Två T-skjortor (Tim Burton) blev det också. En CD-skiva (Dream Theatre) och en Chokladask (Paradis). Två flaggor och underlägg till dricksglas. Så, vad allt detta betyda? Jo, jag kan börja spela mina vinylskivor igen, men kan inte göra det på grund av att CD skivan måste analyseras. Men det kan jag göra samtidigt som jag knäcker en flaska rött som ska drickas till chokladen. Flaggorna kan jag gömma nånstans i förrådet tills det ska flaggas för antingen Sverige eller Finland.

Historien kan jag fortsätta på. Jag har idéer till tre delar som gör att det bara blir jobbigare för Linda att behålla sitt nuvarande levnadssätt. Linda som på många sätt och vis har haft det enkelt genom livet men som nu… jag ska inte avslöja för mycket.

Det som jag ändå är gladast över är att jag kommer att kunna skriva igen. Det kommer att komma knivskarpa kommentarer om vad som sagts runt om kring mig. Ordkombinationer som jag kommer ihåg kommer att analyserar in i det minsta så att många i min närhet och andra som läser kommer att undra vad det var som egentligen hände. Så, J (den ‘efter-en-öl-sluddrande’ whiskeyhjälten), S (den lugna cynikern med svar på tal), MJ (duracellkanninen med den trasiga nödstoppknappen) och (sist, men absolut inte minst) MK (vårdens egna Chuck Norris) får tänka efter att de talar. Så får jag material för lite humor här.

mata ne
/aku

3 kommentarer leave one →
  1. 8 april, 2008 7:39

    Min nödstoppsknapp har aldrig varit trasig. Eller snarare, det har aldrig funnits nån. Ja, förutom en ordentlig laddning jäger redbull, då, kanske.

  2. 8 april, 2008 17:36

    Nä, jäger-redbull klarar inte av att kortsluta dina kärnkraftverk till batterier.

  3. 9 april, 2008 7:49

    Kanske inte, men jag måste ändå försöka, eller hur?

Kommentera

