Skip to content

cell, mobile eller bara ren trams?

8 april, 2008

Liten uppdatering har jag fått angående min nya, men inte så fullt fungerande mobil. Ni som läst ‘neglecting people‘ vet vad jag pratar om. Det var en månad sen, på ett ungefär, när det lilla fanstyget skickades iväg på reparation, jag har ju gjort alla inställningar och stuff som jag ville ha på den redan, så en ny mobil tilltalade mig inte så mycket. Jag skulle få ett SMS meddelande. Japp, inte ett SMS utan ett SMS-M. Tjänsten heter SMS d.v.s Short Message Service, då måste det ju bli ett SMS meddelande, eller ett textmeddelande, vad ni nu än vill att det ska heta.

Nåja, mobilen skickades på reparation och jag skulle få ett SMS-M när kostnadsupplägget var klart så att jag kunde ta kontakt med mitt lilla försäkringsbolag så att vi kunde bestämma vad som skall hända. Men nejdå, en månad har rullat och jag tänkte ta kontakt med reparationsverkstan via pappren som jag så snällt fick när lilla nallen skickades till läkaren. Så får jag se en liten fin text med en liten adress till en liten sida på nätet. Bredvid det lite finstilta står det lite uppgifter om inloggning och lösen för att jag som kund skall kunna se hur långt verkstaden har hunnit med mobilen. Alltså, så att jag kan följa med i hela verksamheten i textform. Visst, då glider jag sakta in på den lilla hemsidan. Skriver in mina inloggningsuppgifter som jag så snällt får copy-paste:a från pappersform till binär form och ser till min förvåning!

-Tjenare, kundhelvete! Vi har kollat igenom det här skrotet du skickat till oss, och kan snällt meddela att vi nu har väntat en halv jävla månad på att du ska svara på hur vi ska göra… Vill du reparera din skit eller vill du skrota fanskapet, jag lovar personligen att, om du väljer det senare alternativet, jag kommer att krossa den så att det finns minst ett par tusen delar av den. Vi har även ett tredje alternativ, vi kan skicka tillbaka den till dig som den är, men endast en idiot skulle vilja göra detta med tanke på vilket skick den livsnödvändiga grejen, som jag håller i min hand, är i.
-Va?
-Vill du verkligen att jag repetera allt det där?
-Nej, eller… alltså… va?
-Wha’? Cat caught your tounge?
-Nej, jag menar. Skulle inte ni meddela mig…?
-Loser!
-Men…
-Hur vill du gå vidare med ärendet ditt lilla as till Nokia älskare?
-Jamen…
-Kom med ett svar nu, tror du att jag vill stå här med din lilla plastgrunka till telefon hela dagen eller?
-Jo, alltså, hur dyrt blir det?
-Ptja, det beror på hur hög din självrisk ligger på!
-Men, reparera den då.
-Tack! Inkompetenta jävel till aknefolk!

Så, ett uteblivet SMS-M, lite trix och tjafs och nu har jag anmält min mobil för reparation. Nu när jag vet att jag kan följa processen hemifrån så är jag i alla fall en lite gladare finne!

mata ne
/aku

2 kommentarer leave one →
  1. 8 april, 2008 19:20

    hehe jaja. serviceverkstäder. De där hade ju jag kunnat berätta för dig hade jag haft huvudet på skaft och du inte hållt deras löfte om att meddela dig hemligt.
    Så nu ska du bara checka statusen några gånger i veckan och ser du att nallen har skickats tillbaka till Expert ska du NATURLIGTVIS inte vänta på att de ska kontakta dig, för det tror jag är lika troligt som att du får det där textmeddelandet imorgon…
    Sen förstår jag inte, du skulle berätta för försäkringsbolaget hur mycket reparationen kostar för att se om du slipper betala för den, men serviceverkstaden vill veta hur hög din självrisk är innan de kan sätta pris på reparationen? fattar nada, som man säger. Det vill jag ha förklarat.

  2. 8 april, 2008 19:27

    Nä.. alltså, jag får ju betala självrisken, vilket ligger på tolvhundra… resterande pengar kommer försäkringsbolaget att sätta in på mitt konto. Så, beroende på hur hög min självrisk nu skulle vara, så skulle jag ju vara tvungen at betala allt upp till den gränsen. Logiskt, eller hur 😉
    Och nu fick jag ju inte tag på min handläggare idag, men när jag kollade på hur mycket en ny mobil skulle kosta mot reparationen så vinner försäkringsbolaget på detta. Så jag tror inte att det kommer vara några större problem kvar.
    Och skickar verkstaden mobilen non gång i veckan så kommer jag natirligtvis att ringa expert för att se om mobilen har kommit fram.

Kommentera

