Skip to content

norden med en bild

10 april, 2008

Regeln är enkel.
Visa hur du ser på Norden med hjälp av ett foto, en karikatyr, eller på något annat grafiskt vis. Så länge det är en bild så funkar allt.

nordens flaggor
saxat från wikipedia.se

Vilken symbolik den här bilden visar. Det är ett av de vackraste fotorna jag sett  på ett tag. Här ser vi bröderna Sverige, Norge och Danmark leka tillsammans med deras kusin Island medan utbölingen Finland hamnat lite vid sidan om. Här ser vi alltså nordens flaggor. Jag måste ändå tillägga att de självstyrande makterna (Åland, Färöarna och Grönland) inte finns med i detta konstverk. Men de tillhör ju rent politiskt sett ett av dessa flaggor.
Det är så jag ser Norden, med undantaget att Island inte får vara med i steken så ofta heller.

Nu undrar jag hur stefan, dinokat och drf ska lyckas med det här.

mata ne
/aku

6 kommentarer leave one →
  1. 10 april, 2008 7:49

    Åhå, det här borde jag ju kunna fixa iaf. 🙂

  2. 10 april, 2008 9:22

    skön pryl!

    *börjar leta i den fint ooragniserade mappen ”mina bilder” eller som fru sug kallar den ”milda tider”

    😉

  3. 10 april, 2008 20:39

    Whoa. I samma mening. En macka till och med. Whoa..
    JA! vad mer kan man säga. En härligt? dysfunktionell familj…

Trackbacks

  1. Norden med en bild « tentativa tankar
  2. Norden med en bild
  3. Norden med en bild » Teflonminne

Kommentera

