Skip to content

kryptiskt, men inte mycket mer

15 april, 2008

Vi vet ju alla att vi har tyckt om musik som vi hör för första gången, men som en vecka senare bara låter ungefär lika bra som en strumpa man haft på sig en vecka smakar. Vi har väl alla tyckt att den där maten är riktigt god, men som efter ett par tuggor smakar ungefär lika bra som den där tyska experimentella filmen är underhållande. Vi har väl alla sett en film som börjar underbart, men som efter en halvtimme blir ungefär lika kass som papperskassen som tappat ena bärhantaget.
”Jo, jag känner igen det där.” kommer de flesta tänka, eller rent av säga högt.
Jag har, under arbetspassets gång, hittat ett av de sämsta, tråkigaste och, har jag redan sagt det, sämsta hårdrocksbandet med en kvinnlig sångerska, detta avslutar jag med punkt (överbevisa mig gärna).

En sån horribel röst har jag inte hört förr, vart har dynamiken försvunnit, vart finns energin i musiken? Inte nog med det, alla texter stinker värre än mina ”dagen efter” fisar. Nej, den enda som visar att han kan något är fan batteristen, honom kan man lita på (men även det lite halvt om halvt).
Hade det varit jag som signade bandet så hade jag antagligen hängt mig. Jo, lyssna själva (Jag försöker hitta den bästa låten, men det är jävligt svårt). Jag undrar om bandet är seriösa med den här musiken eller om det är satir? Beats me.
Ni som känner mig kan slappna av, Evanescence är till och med bättre än detta band.
Nej, jag skojar inte.

Krypteria – time to bring the pain

Me the hunter, you the prey
I got you in my sight
Licking my chops the wait is over
and the time’s just right to strike
Let’s go
No more toying around anymore, let’s go

/: Time for me to bring the pain – venatrix appropinquit
Time to teach you bout the feeling when your heart’s being ripped out
Time for me to bring the pain – venatrix appropinquit
Time to finish what you started in the past right here right now :/

I am quickly closing in on you,
I’ll put an end to this affair
And you won’t have a clue what hit you
as I`m already there
Let’s go
No more toying around anymore, let’s go

/::/

Idcirco ecce ego extendam manum meam super te et tradam te in direptionem gentium
Et interficiam te de populis et perdam de terris et conteram

Let’s go
No more toying around anymore, let’s go

/::/

How do you feel now that you feel the pain that you made me feel?

2 kommentarer leave one →
  1. 15 april, 2008 5:35

    .. vart har alla vuxna människor gått, är väl min fråga?
    Det är ungefär som de som inte riktigt hade någon som sade ifrån när de gick på Idol-audition. De vet inte riktigt sina begänsningar.
    Jag förstår sångerskan. Hon är väl ungefär som jag. Gillar den hårdade musiken, skulle gärna vilja få rösten att få den där vassare attityden i tonen, men.. ja.. som sagt. Önsketänkande ger inte så mycket i den riktiga världen.

  2. 15 april, 2008 18:16

    Önsketänkande? Nej, det tror jag inte att det är från hennes del. Det är total… nu glömde jag bort ordet… Jaja, hon fattar inte att hon inte kan sjunga.

Kommentera

