Skip to content

inte 24 frågor

17 april, 2008

Då har det slukit ner en utmaning, eller en enkät, en massa frågor är det i alla fall. Det är drf i egen hög person som i smyg ger mig detta. Det verkar däremot att den är urgammal, nästan sen dinosauriebloggarnas tid till och med.

1. Hur länge har du bloggat?
Sen Januari 2008. Hade en blogg någon annanstans för ett antal år sedan, men den var ful, ointressant och dålig. Den dog efter en månad.

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Bloggar, aah, det som ger dig en stor frihet i att göra vad du vill, skriva det du vill och styra din sida så att den speglar ut din personlighet. (Jo, det lät bättre i skallen än det är på papper.) Bloggare var trevliga, roliga och intressanta människor, och visst är de det.

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Teflonminne, utan tvekan

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, nu när du läser dem?
Va fan var det jag skrev?
Och varför i helvete skrev jag dem?

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
För få, om man räknar med dem som finns i min bloggrulle.

6. Av de bloggare du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar /t.ex. teknikbloggar, modebloggar, politikbloggar?
Beats me. Läser det jag är intresserad av, läser bra skrivna bloggar och bloggar som verkar ha skribenter med bra självdistans och… Kort svar, inga modebloggar i alla fall.

7. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Det finns för många, deep|edition är nog så långt ifrån mig som man kan komma tror jag.

8. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Ptjaa, tror inte jag vet om någon är det, men en slice av många skulle jag vilja säga.

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
‘Det är väl bra, kul, roligt, underhållande’ med fågan ‘Vill du ha kaffe?’ direkt efter svaret.

10. Tycker folk som känner mig att jag är mig själv i en blogg?
Nja, jag maskerar nog lite, lite grövre än irl är jag garanterat.

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Förändring sker, just nu så är det perfekt.

12. Nämn några saker som du aldrig skulle blogga om och varför.
Mode (det är roten till allt det onda) och extremt privata affärer (för att de är något som andra inte behöver läsa).

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?
Alla vill ha bekräftelse, jag vill ha det till 100%. Jag vill vara en del av ‘the big vast ocean of no knowledge’ även kallat internet.

14. Tror du man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Såklart att man kan, annars vore det ett tråkigt sätt att sätta sin personliga stämpel i cyberrymden.

15. Har du träffat folk IRL (In Real Life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej, men visst vore det trevligt. Tror att det finns ett par som jag till och med skulle kunna ha en ordentlig krogrunda med.

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Nej, jag skulle inte säga skadligt, beroendeframkallande kanske, men det tvistar de lärde om att det skulle kunna vara skadligt. Jag ser bloggandet som en litet fönster som vätter till harmonin utanför kaoset. Jag tycker att det är mer skadligt att busa med min vovve.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som har skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och isåfall, hur har du hanterat detta?
Nej, varför skulle jag bli det. Det är fritt att gilla/hata mig. Det är fritt att gilla/hata det jag skriver.

18. Har du skrivit något som du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Jag försöker minnas men kommer inte på något. Det vore väl ett par humorinlägg som många inte tror är humor utan allvar.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Det tar tid, det tar tid att bygga pyramid.

20. Tror du att du fortfarande efter två år bloggar? Isåfall: Tror du att ditt bloggande förändrats då?
Såklart att jag bloggar då, men antagligen så har jag en egen domän, förbättrat mitt språk och blivit lite mindre naiv. Antagligen så svammlar jag fortfarande om onödig skit.

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Tro och tro. Jag vet att bloggarna påverkar varandra, och jag vet att bloggarna har inverkan på vår kultur. Hur mycket vet jag dock inte. Det får framtiden visa oss.

22. Avslutningsvis 1: Kan du kort beskriva vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Det är ett sätt för mig att rensa mina tankar, mina bekymmer och få mina två demoner att få lite frid.

23. Avslutningsvis 2: Kan du kort sammanfatta vd ditt bloggläsande har betytt för dig?
Jag får ta del av de vackra tankarna och åsikterna som många har men inte vågar dela med sig, förrutom just de som skriver bloggar. Jag får ta del av nyheter och tekniska under som jag innan inte hade en aning om. Jag får ta del av det som internet skapades för, fria åsikter. Jag har utökat mitt förråd av allmänt vetande och onödigt vetande.

24. Nämn fem bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Det finns inga kvar att välja. Tyvärr, eller kan dinokat sätta en cynisk stämpel kanske? Och WB, han kan få köra på denna också.

mata ne
/aku

4 kommentarer leave one →
  1. 17 april, 2008 19:26

    Jamenvaffan?! =]

    Jaja… jag sätter mig väl och skriver då…

  2. 17 april, 2008 20:10

    Nu blev det press på mig helt plötsligt. Och vadå cynisk? inte den här veckan 😀

  3. 17 april, 2008 23:11

    Nurå! Dessutom – som jag skrev… välkommen på stayover om du vill se Lukather på Trägårn! :]

    Men inge woodoo!! :P´

Trackbacks

  1. 24 « tentativa tankar

Kommentera

