Skip to content

gayklubb utan ‘village people’

28 april, 2008

Då var helgstrippen till Halmstad överstökad. Lönehelg och allt så kan ni ju själva räkna ut att det inte vart någon torr helg. Fredagen lugn, bilresan ner började väl kanske lite taffligt, men den slutade värre. Det blev lite kringresande när vi skulle plocka med lite öl och sänggrejer som ingen av oss hade någon tanke på. Nåja, när vi kom iväg från Motala så var allt perfekt. Solen sken, bilen rullade, bensinen betald och bilstereon fanns inte att hitta. Bilstereon som inte ens skulle fått plats någonstans för att den där lilla djäveln hade turbomätare och skit i vägen. Det första jag tänkte var: ‘Turbo? i en Volvo?‘ efter den tanken tänkte jag: ‘Jag har nog hamnat i ett parallellt universum någon gång den senaste halvtimmen!‘ sen blev det: ‘Fan va jobbigt det där turbokvittret är.
Nåja, utöver turbon och bilstereon så gick resan bra, ända tills den näst sista fartkameran. Jag hade sagt till vår älskade chaufför att kameran mäter hastigheten långt innan han började sakta in för kamerorna, och så kommer det en blixt. Han blev måttligt road av det, sen kom han på att han inte hade bältet på sig heller: ‘Ouch!
Han kommer garanterat jobba övertid den här månaden. Frun kommer vara glad, det är ju bara ett barn på väg ut. Hoppas han tar sig igenom det här med livet i behåll och förmågan att kunna sitta.

Halmstad var soligt i fredags. Soligt och fullt av folk. Festen var bra, ända tills vi fick reda på att vår chaufför och en till av folket skulle åka hem till Motala dagen efter: ‘Shit! Undrar hur jag ska ta mig hem?‘ Öl och åter öl letade sig ner från gommen till magsäcken vidare till blåsan och ut ner i toaletten. Det är vid de tillfällena, när man står där och väntar på att den stadiga strålen av begagnad öl lämnar kroppen, som man undrar vad det är som egentligen händer och varför man utsätter sig för detta. Jag har inte kommit på ett enda argument mot ölen när jag gör det, däremot har jag hittat argument mot ölen dagen efter, men det är en annan historia.
Folket på festen var trevliga, lätta att prata med och hade bra musiksmak (det sista är det viktigaste). När ölen var uppdrucken, så var det ju pub som gällde. En helt vanlig pub med öl och hårdrock. Så fredagsfesten finns egentligen inget unikt att berätta om.

Lördag däremot, det var dit jag vill komma. När man nu åker till Halmstad och hälsar på sin svåger och hans vänner, av vilka någon är gay, så måste man ju gå på gayklubb. Det låter väl logiskt, eller hur. Om jag nu säger ‘gayklubb’, vart går dina tankar då? Blue Oyster Bar är vad jag tänker på. Men ack så fel man kan ha. Det där stället var ju mer normalt än de flesta ställena man varit på. Förrutom inträdet för ickemedlemmar och betalningar på baren. Inträdet var skyhögt och baren tog inte emot kort, jag antar att det är så för att frugan kanske får syn på kontoutdraget. ‘Men älskling, varför har du varit på gayklubb? Döljer du något för mig?‘ ‘Jo du vet gumman, jag ville inte att du skulle få reda på det så…
Fan va kul man kunde ha där, lite för få ölsorter att välja mellan bara, men det funkade med det som fanns. Det som var tråkigt var väl att ingen försökte ragga på mig. Undrar om jag är attraktiv nog för att kunna vara bög? Undrar varför jag över huvud taget tänker på det?

mata ne
/aku

2 kommentarer leave one →
  1. 29 april, 2008 7:47

    Det är nog bra att du tänker efter före dagen efter. Bättre vore nog att tänka efter före och inte efter du kommer på tanken att tänka efter före.
    Fast ibland ska man nog inte tänka alls för att inte gå miste om diverse upplevelser.

  2. 29 april, 2008 17:22

    Jag finns, därför tänker jag. oftast vid fel tillfällen.

Kommentera

