Skip to content

jag fiskar bottennapp

1 maj, 2008

Efter en kvälls slit med grill och öl, med en snutta whiskey (som jag kommer att recencera idag/imorgon) så kan jag inte säga annat än att det är gott att vara hemma. Grabbarna grus, eller klanen Mr.T, tyckte att vi skulle ta och fiska igår, men ingen fiske som helst, utan metning. Det jag tyckte om det var: ‘ni kommer inte få någonting, kanske en och annan sik eller kanske en brax. Och sånt kan men ju inte ens ge till katten!‘ ‘Äh, det skiter vi i. Vi har ju för fan köpt mask för 40 riksdaler! Så här ska metas!‘ ‘Hörre ni! Det är strömmen det här, masken kommer… …det går inte att meta riktig fisk i strömmen.
Det jag tänker på just nu är: Vem är det som köper lite metmask för pengar? Eller rättare sagt: Vem är det som köper metmask för _så_ mycket pengar?.
Vår egna lilla präst, J som jag kallar honom, tog sig i alla fall tummen ur det-där-mörka-konstigt-luktande-stället och började meta. Efter en stund så sa han: ‘För fan! Jag sa att jag skulle meta, men jag sa ingenting om att fånga fisk!‘ Ett omöjligt uppdrag vill säga, eller så gav han upp redan efter andra kastet. Orden ‘Vad var det jag sa.‘ Hängde i luften, men ingen vågade yttra dessa ord i och med den där farliga kniven han hade i sin fiskelåda. Han må vara präst, men han behöver inte följa reglerna för det. Vad vet jag, han dricker ju alkohol, så naturligtvis så kan han ta fram en kniv och börja rensa för att senare slänga på grillen.
För att sammanfatta, fisken lyste med sin frånvaro, även fast vi hade turdragen och många kastspön. Det slutade i ala fall med att vi blev hungriga och tre fjärdedelar av Mr.T käkade lite grillad flintastek med potatissallad, medan den sista medlemmen (jag) tog mig ett par vegetariska burgare.

Plötsligt, efter maten, så fick vi besök. Syster skrämde livet ur J med sin stora hund, han är lite hundrädd den kraken, och om man jämför min demon här hemma mot den hunden så kan man genast dra slutsatsen: Jag ska inte ha en hund. Men till mitt försvar så kan jag säga att en Afghan är lite (väldigt betonat, vilket betyder extremt mycket) svårare att träna än en liten Papillon. Sen är det lite storleksskillnad på de två också, om vi säger att en Papillon är en tennisboll så är en Afghan en fotboll, med den logiken så bör en Irländs Varghund och en Grand Danois vara ungefär som en badboll, och en NewFoundland eller Sankt Bernard vara ett bowlingklot, om man tar det åt andra hållet så måste en Chihuahua bli vara en ättrig studsboll.
Det positiva med att syster kom och hälsade på var att vi fick nybakta kanelbullar, och det är ju som sagt aldrig fel.

En vanlig valborg kan man väl säga att det var. Nu ska jag ta och göra ordning CD-hyllan och Vinylsamlingen. Det blir en sån oreda efter fester. Varför kan jag inte bli som alla andra och börja fildela istället?

mata ne
/aku

4 kommentarer leave one →
  1. Reverend permalink
    6 maj, 2008 16:21

    Det var ju Wolfpack som köpte masken!!!
    Jag skulle aldrig rensa dig och slänga dig på grillen.
    Du är ju vegan alltså nötkreatur.
    Det går ju att käka rått =)

    Caeli enarrant gloriam Dei
    // Rev

  2. 6 maj, 2008 17:28

    GAH! Det tänkte jag ju inte på, i mig finns det inte mycket kött. och det som inte innehåller kött går ju oftast att äta rått. Vilken tur att jag inte sa de fem fruktade orden då.

    Då kommer den stora frågan: Varför köpte han mask som han inte använde? Detta tåls att tänka på.

    Orbes volantes exstare

  3. Reverend permalink
    8 maj, 2008 15:52

    De fem fruktade orden?

    Det var visserligen jag som sa åt honom att köpa mask, men jag trodde att det skulle vara bättre väder så vi kunde slappa på bryggan lite.

    Obesa cantavit
    // Rev

  4. 8 maj, 2008 16:14

    ”vad var det jag sa” 😉

    Jo, vädret var inte så bra den dagen.

    Latine loqui coactus sum

Kommentera

