Skip to content

före och efter

2 maj, 2008

Även fast allt känns som att man är en liten fästing som kommit på att det inte finns någon nytta över att finnas till, så måste man pressa sig lite. Så idag kör jag lite före och efter tjafs. Vi har väl sett såna här ”makeover program” på televisionen någon gång. ”Äntligen hemma”, ”Roomservice”, ”Extreme makeover” och ”Pimp my ride” för att nämna några. I dessa program så är det ju lag att på att av slutet av programmet visa hur det såg ut före och hur det ser ut efter. Mellan början och slutet av programmet så skryts det mest. Jag hoppar över skrytet och hoppar till slutet av programmet istället.

Även fast allt känns som att man borde bli inlåst i ett madrasserat rum utan hörn, så har jag i alla fall tagit mig i kragen och gjort en nyttig sak i dag. Jag har trimmat (nu kommer de flesta av er att tänka på häckar, gräskanter, näshår, öronhår eller bilar) Max. Vår lilla Afghan har hamnat under den farliga hundtrimmern, vår lilla Power Black Print (som han egentligen heter) har äntligen blivit av med lite hår på både nos och hals.

Här ser vi hårsvallet som nästan faller över gullungens ögon. Även det lite kortare men krulliga håret på halsen syns, det kan vara lite otydligt. Det som irriterade lilla Max när denna bilden togs var skägget och mustaschen, även fast skägget inte syns så kan man med blotta ögat urskilja mustaschen han har. Det jobbiga med skägget var att när han drack så var det alltid blött en halvtimme efter. Mustaschen sammarbetade med håret på huvudet så att han verkligen inte såg någonting.

Det är såhär en Afghan ser ut innan trimmern har varit i farten. Det är såhär en afghan ser ut om man absolut inte vill vinna en hundutställning. Visst, han är charmig, men inte så vacker.

Här ser ni nu hur en afghan ska se ut efter en trimning. Håret på halsen är nästan borta, skägget (förrutom lite bockskägg) ser ut som att det aldrig har funnits där. Och mustaschen finns inte att se längre. Det där hårsvallet då?
Jovisst finns den kvar, men inte lika mycket som innan. Håret under öronen är borta, håret som växer över ögonen är borta och det på pannan finns inte kvar. Efter en sån här trimning så blir hunden vackrare, ser mer vuxen ut och går inte runt om kring som en blind höna.

Så, för att jag skulle få något att göra, även fast allt kändes skit, så gjorde jag det där.

mata ne
/aku

6 kommentarer leave one →
  1. Marie permalink
    2 maj, 2008 16:25

    Lär mig hur man ska göra för att ta sig i kragen, så att jag också får något vettigt gjort snart. Fortfarande fyra skoluppgifter av varierande storlek som släpar efter. Snart hinner jag inte tänka ”fuck it” längre.

  2. 2 maj, 2008 17:59

    Du rådfrågar fel person, jag är den ultimata slöfocken som finns att hitta.

  3. 2 maj, 2008 21:50

    Jag tycker det var jävligt vettigt gjort av dig. Allt är skit här borta också just nu så ptja.. jag känner igen mig så att säga. Hoppas det ljusnar snart för dig. ARR!

  4. Marie permalink
    2 maj, 2008 21:54

    Tror jag inte. Du har klippt en hund. Jag har inte ens pallat öppna ett dokument för att skriva mitt namn.

  5. 2 maj, 2008 22:11

    drf – det känns på sitt sätt bra att veta att man inte är ensam, men ändå tråkigt när andra inte ligger på topp. Tror nog att det ljusnar snart för båda två.

    Marie – Jag gjorde det för att jag fick låna en trimmer igår, och jag fick förslaget att göra det idag. Jag tog inte beslutet själv direkt. Men det gav mig lite att göra. Du har ett dokument, nu ger jag dig förslaget att öppna det dokumentet och göra det du ska göra med det.

Trackbacks

  1. Jag ser er trots att jag är tyst » Teflonminne

Kommentera

