Skip to content

msn, det fångar livet

7 maj, 2008

aku säger:
säg nåt roligt
dinokat säger:
Jag skrev en felsökningsbeskrivning på ett problem vi har med ett system jag ska arbeta med.
Kort, koncist, lättförståerligt men med all relevant information jag hade tillgängligt.
Sedan skulle min kollega rätta den.
Det blev en novell. Han slaktade alla grammatiska regler som finns.
Min felsökning blev en novell skriven av R. Appakalja. *send*
dinokat säger:
”rätta”
aku säger:
det var var ju… ambitiöst av din kollega
dinokat säger:
*döda döda döda*
aku säger:
Kom hit så får du låna min katana om du vill. Då kan du vara säker på att du inte kommer bli bortredigerad.
dinokat säger:
blä
aku säger:
blä?
dinokat säger:
jag är hungrig igen
aku säger:
nu slänger du bara ur dig tankar som jag inte har kraft nog att bearbeta.
dinokat säger:
Lyckan lagar halvfabrikat. Jag vill ha glass.

Vad är det som gör att man blir sugen på glass när man jobbar? Vad är det som gör att man blir så sugen på glass när sommaren är på intåg? Vad är det med glass som är så gott?

mata ne
/aku

2 kommentarer leave one →
  1. Marie permalink
    7 maj, 2008 23:14

    Det som är så gott med glass är… glassen! 😉 Ständigt sugen på glass när solen skiner.

  2. 8 maj, 2008 11:38

    Det tror jag inte på… för glass lockar mig inte lika mycket på vintern som den gör på sommaren. Glassen kan alltså inte vara så god egentligen.
    Det måste vara något annat än smaken som gör den god egentligen.

Kommentera

