Skip to content

alfabetet H:

30 maj, 2008

Då var vi framme vid min favoritbokstav. H har väldigt många bra artister och band som man kan välja mellan. De som känner mig vet även att det jag tycker är bäst börjar på H och de kommer från norden, men det är ju ingen utmaning att välja. Jag undrar; vad det är med ‘H’ som ‘G’ inte har?
Förra veckan hade jag svårt att hitta ett band över huvud taget. Denna vecka är det alldeles för många band för att jag endast ska kunna välja ett. Jag vill ju inte ta det på slumpen (spela sten, sax och påse med mig själv). Jag vill ju inte riskera att tappa bort en enkrona för att välja ett band heller. Dra sticka? Nä, det är alldeles för gammalmodigt. Jag kan ju i och för sig skriva lappar med ett namn på varje, slänga lapparna i en hatt och lotta på det viset. Men jag orkar inte hålla på med det. C++ randomizer? Det är ingen bra idé att låta själlösa ettor och nollor välja.

Jag bestämde mig för att göra det svårt för mig:
Hur bygger man ihop en lista?‘ tänkte jag.
Det finns ett par viktiga regler som gäller när man ska hålla på med musiklistor. Man måste ha snabba låtar och man måste ha hårda låtar. Man måste ha lite sentimentalt och aggressivt. Sen finns det en sak till man måste ha med i en lista, det är det här jag baserar mitt val på denna vecka. Man måste ju ha lite Ozzy när man bygger listor. Annars kan jorden gå under, eller så kommer ”Prince of Darkness” själv och biter av en huvudet (jag kan räkna upp minst två personer som skulle ta illa upp om det hände).

Han är ju inte från norden, nu har den den där tokiga fanskapet till filur gjort bort sig totalt.
Nej, det har jag inte mina kära läsare, han är britt. Jag vet vad jag håller på med. Jag ska precis presentera bandet.
Jag ställer mig på mitten av scenen och vrålar bandets namn, och jag vet i mitt stilla sinne att Lucifer sitter nöjd på sin tron. Jag vrålar namnet på det svenska bandet:

Hellfueled här med låten ‘midnight lady

sitting down on my bed, wandering though my mind
night has come I’m wide awake, another sleepless night
I wanna know the truth why I got left behind
why my life has turned into a never ending story
I know she comes tonight
she fullfills her vow

/: my own fairytale is unknown to mankind
the lady knows my secret and helps me through the night

midnight lady, she makes me high, I feel alive
midnight lady, she’s saving me tonight
:/

I shed a tear I’m so alone, sadness fills my days
wonder if I ever find the reason why they lied
I’m so sick and tired of your madeup stories
tell me now, time is short, soon I’ll close my eyes
I know she comes tonight
she fullfills her vow

/::/

mata ne
/aku

PS. Nu tror jag bestämt att jag måste förklara mig. Jag har för mig att jag läste i en intervju förra året att Hellfueled inte vill bli förknippade med Ozzy. Det är inget jag heller gör. Huskvarna-bandet (dubbelt ‘H’ denna vecka) har en musikstil som påminner väldigt mycket om Ozzys musik från och med Ozzmosis-albumet. Rösten är det som skrämmer mig, otroligt likt. Ta det som en komplimang, inget annat. DS.

PPS. BTW: Den där videon suger, vad tänkte Charlie på? DDS:

No comments yet

Kommentera

