Skip to content

min manifestation

1 juni, 2008

Det närmsta jag kom manifestationen som hölls i går var ett telefonsamtal till min syster för att fråga hur det var. Så nu får jag, i min ensamhet och med huvudvärk efter gårdagens öl, stressa mig igenom vad andra bloggare skriver om. Det hade varit riktigt kul(om man nu ska använda ett ord) att åka till ”Fjollträsk” för att vara med på den lilla demonstrationen. Men har man tidigare planerat något annat den dagen så blir det lätt att man inte hinner med det andra man vill göra. Jag höll i alla fall en egen liten manifestation för de ”okunniga” bönderna. Efter två sekunder tog den slut. Jag märkte att media inte var intresserade, att folket slog dövörat till och att det som lockade mer än vårt privata liv var grillat revbenspjäll med potatissallad och Italiensk gurka. Vill ni veta mer om hur det var så är det bara att surfa iväg till Emma på Opassande och läsa lite. Hon har i alla fall en ordentlig länklista som jag inte orkar med att göra just nu. Jag hänger med på nästa, var så säkra.

För att komma med lita glada nyheter så kan jag ta och berätta att jag igår fick veta teorin bakom varför öl är så gott. Jag gjorde ett litet test med SMS-fråga till 118100. Så om någon vill veta någonting snabbt och smidigt så kan jag rekomendera tjänsten. Jag fick svaret efter tre sekunder.

SMS-fråga till 118100:
Varför är öl så gott?

SMS-svar från 118100:
Många tycker att en kall öl är ren njutning, med en väl tilltagen skumkrona i ett stort ölglas, tappad från fat så ser den i mångas ögon oemotståndlig ut. Men eftersom det är en subjektiv fråga så finns det antagligen människor som mår illa på blotta tanken att dricka öl. Öl finns i olika sorter och att det anses vara gott bland den stora massan har att göra med att den druckits i flera tusen år, och är nerärvt och accepterat bland de flesta.

Så nu vet ni.

mata ne
/auk

No comments yet

Kommentera

