Skip to content

tystnadens vrål

9 juni, 2008

I’m back!
In flames and with more energy than before
I’m back!
Almost naked and with a shaved and energized mind

Nåja. Kanske inte riktigt så, men efter en veckas tystnad som har sina logiksa skäl (privata och väderrelaterade). Som en blek jävla finne så är jag i alla fall tillbaka framför tangetnbordet för att låta er ta del av lite intelligensbefriande text. Jag har alltså inte drabbats av någon konstig sjukdom som gjort att jag inte vet vad jag ska skriva. Jag har inte heller dött, flyttat eller slutat med bloggandet. Jag har bara tagit en liten paus för att försöka förbanna solen, försökt få vädrets gudar att lyda mina order och göra så att jag alltid har skugga, men det har inte gått så bra. Vädret har varit så som sommarväder ska vara, därav en liten paus. Jag har suttit ute i skuggan och druckit öl. Vilket har haft en underlig biverkning: Jag har inte brytt mig om det här stället. Nu är jag som sagt här igen, och hur ska jag fira det?

Jag kan ju skriva lite om musik.
Som ni vet så blir jag ju nu en vecka sen med ‘alfabetet‘. Det gör faktiskt inget för det ger mig tid att leta efter ett band eller en artist på bokstaven I, Jag kan ju göra det simplet för mig och bara slänga upp en video med Imperiet, men i och med att jag är lite emot upprepningar (se: alfabetet E:) så det kommer inte så hända. Så alla ni som väntar att se en video som utspelar sig på någon glömd kyrkogård med en sminkad Thåström med cylinderhatt (Imperiets version av ‘märk hur…’) behöver inte läsa vad som kommer på fredag. I och med detta så kommer jag få leta lite efter ett passande substitut. Jag har ju som sagt tid på mig till på fredag, men det känns lite surt att inte ha gjort det förra veckan, så som var planerat. Men ölen var godare.

Jag fick även en liten besvikele härom dagen. Min whiskey är slut hemma. Jag vet inte hur det gick till. Det jag skrev får mig att se ut som en alkoholist, men jag har i ärlighetens namn inte druckigt så mycket whiskey att alla tre flaskorna skulle vara så tomma. Som jag kommer ihåg så hade jag tre halvfulla flaskor i de rören jag har ståendes i vitrinskåpet. Men icke då, det fanns knappt whiskey för två glas per flaska. Vilket gör att jag kommer att köra på en ny recension snart på en ny wirre jag kommer prova. Jag vet inte vilken än,så har ni en sort ni vill att jag ska skriva om så gör jag det gärna. Jag är inte främmande för att prova ny whiskey. Det är ju bara roligt.
Det kanske finns någon sort som ni inte vågar köpa, ge mig namnet så kommer jag skriva om den.
Det kanske finns en sort som ni älskar och vill se min syn på den, ge mig för i helvete namnet så kommer jag skriva om den. Ju fler sorter desto bättre. Jag måste ju fylla på med lite godis.
Detta betyder alltså inte att en flaska ska kosta skjortan av mig, jag är inte gjord av pengar.

Så, detta är alltså en liten text som säger att jag inte slutat, dött, hamnat i sjukhus, tagit en thailandsresa eller något annat lika horribelt. Jag har endast suttit ute och delat sommaren med mina grannar. Jag kan garantera att det kommer att bli lite glest mellan inläggen, men det får ni leva med över sommaren.

Nu små barn, kan ni gå ut och leka lite i solen och på stränderna.

mata ne
/aku

PS: en liten ”sidenote” på det här. drf på teflonminne och nef på polymeriska tankar letar efter en ny bostad där de kan spendera sin tid med varandra.

three days grace – home

DS:

No comments yet

Kommentera

