Skip to content

alfabetet I:

14 juni, 2008

Disclaimer:
Ni trodde jag hade glömt att skriva denna vecka, eller hur? Nej, så ligger det inte till, anledningen till denna sena postning, att den kommer på en lördag, tekniskt sett natt mellan fredag och lördag, är att jag glömde bort att posta skiten. Med tanke på lekandet med Linux som jag har saknat så underbart mycket. Det känns underbart att vara tillbaka på den ljusa sidan igen. On to the post!

Jag hade länge planer på att välja ett svenskt ”GBG-metal”-band men kom på att jag egentligen inte gillar det bandet, om man bortser från senaste skivan. Det andra jag tänkte var att jag kanske skulle ta och köra något som inte alla vet om att det finns. Så, nu tar vi på oss sjumilaskorna och beger oss till Norge igen, nu sminkar vi oss vita och svarta, för här kommer lite gotisk metal.

Visst, gotisk metal är inte det bästa som finns, vilket inte gör något i detta fall, för det här bandet har en liten blandning av gotisk och symfonisk metal. Det är något med finnarna, norrmännen och holländarna som gör att de klarar av dessa två genrer galant.
Nu ska jag till och med vara brutalt ärlig, detta band som jag valt denna vecka är inte HELT nordiskt, det är ett band med norska och holländska rötter. Men till mitt försvar kan jag säga att sångerskan är född i Norge och har ett av de häftigaste röster jag någonsin hört inom denna genre (har ni klarat av Tarja Turunens[f.d. medlem i Nightwish] brytning så ska ni klara av Helena Michaelsens också). Det ger mig tillräckligt många anledningar till att välja så som jag gjort.

Nu när jag har skyddat mig från arga kommentarer så ska ni få reda på vad jag valt. Tyvärr bara låt denna vecka, i och med att det var svårt att hitta en video med ok ljudkvalitét. (betoning på ”ok”)

Imperia med låten ”fly like the wind

I don’t know if you believe in destiny
you don’t know if faith is on your side
no castle as strong as yourself
no barrier too high
‘cause you can fly

/: fly like the wind
fly through the sky
touch the moon
fly like the wind
fly through the sky
touch the moon
do you know the world is in your hands
do you know no one can withstand
:/

I don’t know where I have to turn to
when time is standing still
but remember it will come better days
I do believe in destiny
believe in faith

/::/

the breeze of the sea – feels like freedom
stars all around me – standing on the edge

/::/
do you know the world is in your hands
do you know no one can withstand

No comments yet

Kommentera

