Skip to content

dags att kommentera FRA-lagen

16 juni, 2008

Inte mycket till kommentar, och egentligen så vill jag inte göra det här men känner att jag bör. I och med att det är så många som skriver så bra om det här så har jag aktivt hållt mig från ämnet. Ni kan ju ta en litet titt hos ‘same same but different‘, där finns en liten lista och lite mer text.

Jag tänkte på en sak, hur hög är medelåldern på de som vill ha genom FRA-lagen? Hur hög är medelåldern på de som vill att vår personliga integritet skadas?
Nu är det väl inte så att ålder spelar någon stor roll i den här frågan. Men finns det unga som varit med och skrivit den nya lagen och är med och kämpar för att den ska gå igenom? Jag har svårt att tro det, men det är mina fördomar det.

Därav ett litet input från min sida, med hjälp av lite hårdrock.

[…]so it’s off with the ties
no compromise
what it takes
what it’s like to be free

I’ve grown sick and tired of the same old lies
might look a little young
so what’s wrong
you don’t have to be old to be wise”

Stoppa FRA-lagen nu!

mata ne
/aku

No comments yet

Kommentera

