Skip to content

alfabetet J:

20 juni, 2008

Fredag idag! Ni vet vad det betyder, eller hur? Dags att göra en liten obetydlig text om denna veckans val. Ingen hårdrock, metal eller konstig musik, den här veckan blir det faktiskt väldigt normalt och välproducerat. Synd att denna artist inte klarade sig i Eurovision Song Contest förra året mot *piiip* för då hade det blivit något större av det här.
Det här är alltså nytt, så jag kan garantera att de flesta inte har hört talas om denna artist. Jag hoppas att ni gillar det.

Nåja, hur ska jag beskriva stilen? Rock n’roll med glam influenser kanske, eller indie-rock n’roll… ÄSCH! Någon annan får försöka, för det här är svårt. Jag kan ju säga så här i alla fall. Den jag pratar om har en bra röst som passar till det han gör med sitt kompband (tidigare ‘Rose Avenue’, nu ‘The Neon Comets’) och hans frisyr är… som den är.
Denna veckas artist var även med i förra årets projekt som blandar in fem olika finska band.

Nu sa jag det, vi är i Finland och vandrar denna vecka. ”Vilken otrolig överraskning! Finnen var i Norge förra veckan, den här veckan reser han över till Finland utan att hälsa på hos oss i Sverige. Snacka om att han favoriserar[…] ” (Tack för att du [du vet vem du är] förklarade för mig hur det stavas) ”[…]lite. Jävla AS!

Projektet är en Queen-cover, med titeln ‘too much love will kill you ‘. Huvudbandet heter ‘Negative ‘ med hjälp av vår artist (som är den första av sångarna som syns på videon), vokalisten från ‘Dead by gun ‘ och så har vi kören med vokalisterna från ‘Uniklubi ‘ och ‘Flinch ‘. Det är en bra cover, men den hade kunnat vara bättre.
Nåja, det är väl dags att avslöja vem det är som jag valt denna vecka, kanske visa upp en video (rättare sagt en bild med musik) med en låt från hans senaste singel.

Personen jag pratar om är en reinkarnation, om man nu kan återfödas innan en annan är död, av ‘Michael Monroe ‘(Hanoi Rocks), och det är inte alls dåligt. Det är till och med en otrolig prestation. Han heter så mycket som…

Jann Wilde, låten heter ‘Glamtronik
komp av The Neon Comets

(texten borta denna vecka)

mate ne
/aku

2 kommentarer leave one →
  1. 23 juni, 2008 11:53

    Veckans bidrag fick mig inte att falla omkull direkt, det gjorde däremot den länkade ”Too much love will kill you”. Lyssnade vansinnigt mycket på en annan version av den när jag var (betydligt) yngre, men har sedan glömt bort den… Tackar så mycket för påminnelsen 😉

  2. 23 juni, 2008 19:01

    Jann Wilde är ju Finlands ”svar” på ‘The Ark’, en annan stil av samma musik och lite råare än the ark bara. Men visst, jag kan tänka mig att de flesta gillar den länkade mer, om man bortser från andra versen. (dålig sång)

    För att hjälpa dig lite så kan det antingen vara versionen med Brian May eller Queen du hört innan.

Kommentera

