Skip to content

ensam om kvällen

24 juni, 2008

När man sitter såhär, ensam på jobbet, med lite musik som beblandar sig med verkstadens (o)naturliga (o)ljud så kan man inget annat än tänka: ‘Kan det inte vara helg nu?

Visst, det kan ju inte vara helg hela tiden, men nu när semesterveckorna närmar sig med stormsteg i sjumilastövlar så känns det som att man behöver vila upp sig för att orka vara ledig. Det låter som att semestern kommer att bli stressig och vara fullsmockad med olika resor och stressande kampanjer, men så är inte fallet. Det semestern kommer gå till är mindre resor och mindre stressande kampanjer. Resor inom landet, stressande kampanjer i lägenheten.

Den ”dryga” hufvudstaden ska besökas, den ”goa” baksidan ska besökas och de ”hierliga” hälsenorna ska göras osäkra. Nya möbler ska inhandlas, en ny takfläkt ska komma på plats, nya tavlor, lampor och inredningsartiklar i största allmänhet måste fixas och donas. Nej, jag har, som tidigare sagt, inte flyttat, så som två andra lyckats göra. (Två stora GRATTIS till er. Hoppas det är bättre där ni är nu.)
Det kommer bli en god stress, det blir av att försöka få lägenheten så som jag tror att jag vill ha den. Vi får se om jag blir nöjd med mina första planer eller om det blir av att ändra de planer jag har för att få det bättre.

Nåja, i skuggan av FRA så är jag obetydlig, i skuggan av FRA så får vi leta reda på lyktor och ficklampor så vi ser vart det är vi är på väg. I skuggan av FRA… Jag aftonhorans fysiska tidning dagen efter beslutet, något jag inte minns att jag innan har gjort, även fast jag vet att jag har gjort det tidigare, i den läste jag inget nytt. Metro var däremot intressantare. Men jag skiter i att kommentera FRA i och med att de större och betydligt ”viktigare” bloggarna är så jävla bra på det så att jag inte har något att tillägga.

Nu så. Det som står på planeringen är i alla fall ett besök i Göteborg, en liten semester innan semestern börjar. Där ska jag försöka få lite inspitration, lite RnR och härligt umgänge med släkt och, förhoppningsvis, vänner/bekanta.

Det första i planeringen är ändå att fylla på i kylen och frysen.

mata ne
/aku

2 kommentarer leave one →
  1. 24 juni, 2008 21:09

    Åhå. låter som en späckad semester må jag säga. 😀

    Själv har jag en vecka semester i sommar, får se hur mycket man får gjort under den.

  2. 25 juni, 2008 4:28

    drf
    Semestern blir förhoppningsvis så att jag kommer att ha något att göra varje dag. Fyra veckor är en stund att vara ledig och man vill ju inte bli alldeles förslappad. Kvällarna kommer ändå bli lugna med lite godsaker på bordet.

    En vecka låter inte så mycket, men det hinns med mer än man tror. Frågan är om det inte är bättre att ha det som en semester och vila upp sig ordentligt inför nästa arbetsår.

Kommentera

