Skip to content

intelligent? nej!

28 juni, 2008

Jag har begått ett stort misstag nu. Jag har gett hunden ”icke-mersmak” för att gå ut och springa av sig lite energi. Jag ger er hela historien:

Jag vaknade till solens obarmhärtiga strålar och förbannade dem. Jag hade hoppats på en mulen och halvduggig(några vattendroppar som tvingats ner från molnen för att de inte har råd med den ständigt ökande hyran) dag så att jag kunde ta tag i att städa hela lägenheten från krims-krams som inte behövs och ta hand om diskberget modell Cheops pyramid. Men nejdå, här var man tvungen att vakna till solen. Vad värre är; jag vaknade till att jag var tvungen försöka spela god ”värd” till min syster, även fast man kämpade mot migränen, som under natten smugit sig in i mitt väl låsta och hundbevakade sovrum, för att senare hoppa in igenom örat/näsan/munnen och hittat vägen in i min hjärna som chockerades av det onda sällskapet, immunförsvaret låg däckat efter pokerturneringen och de små grå letade efter sina föräldrar som länge sen förirrat sig i det logiska tänkandet.
Ja, alltså, jag vaknade, tog mig ett par tabletter och jag gick tillbaka till sängen, fullt medvetande över att syster sedan länge varit vaken och väntade på att jag skulle bjuda henne på frukost. Efter en stund så bestämde jag mig ändå för att det var dags att tvinga sig upp, jag är en sådan snäll bror, och sätta mig hos henne i soffan, som fick agera hennes säng i natt. Efter en stund så hör jag henne klaga:
”Giv mig föda, spisa fram något att äta!”
Jag i mitt oförstånd ser på henne med ögon som skulle få Jabba the Hut(titta på Starwars så vet ni) att storkna.
”Jag behöver frukost!”
Den kommentaren var som ett startskott: Jag rusade bort till köket, vispade ihop lite ingredienser och bjöd henne på en frukost som hon sent kommer glömma (thé och ostmackor [Hey! It was her choise goddamnit!]). Själv så fick jag mig en mer tropisk variant (Den, mina damer och herrar, får ni reda på när [playing hardball here] jag äter frukost med någon av er).
När frukosten var avklarad så var det dags att städa, diska och göra i ordning lägenheten. Så mycket städande vart det inte, men väl diskande(av diskmaskinen) och göra ordningande(det är ett nytt ord i SAOL[nej, jag skojar inte… *himlar med ögonen och letar sprickor i taket*]). Det tog inte så lång tid, ja diskandet alltså, det andra tog resterande dag. Men resultatet är inget att smila åt kan jag lova.
Det är inte dethär som inlägget handlar om. Det kommer nu:

Nu, efter en liten 45minutersrunda med hunden och med mig ståendes i ett par inlines. Ja, ni vet, de där motionsredskapen med fyra hjul under ett par stela slalompjäxor som man har på sig för att åka skridskor på vägarna som är designade för tjugo gånger så stora och femton gånger så breda hjul. Alltså, jag på ett par inlines (skulle se dumt ut om jag endast hade en på mig, ännu dummare med tre) och hunden springandes i oförsånd bredvid (läs:bakom) mig. Det såg nog rätt så roligt ut när en hund, större än en shäfer, inte springer framför sin husse när de är ute på en motionsrunda. Jag som hade hoppats på att han skulle dra mig fram. Inte ens andra hundar, igelkottar eller bältdjur kunde få hans koncentration från att vika från hans planer att stanna bakom mig. Inte ens den där löpande sexiga pudeln fick min lilla byracka att slita sina ögon från min tajta(hör min ironi) rumpa.
Är det intelligent av mig att ta med en motionsskygg hund ut på en inlinestur? Jag fick nog efter tjugo minuter, sen vände jag skridskorna och begav mig hemmåt igen.

45, jag säger det igen, fyrtiofem minuter av slit och släp.

mata ne
/aku

One Comment leave one →
  1. 29 juni, 2008 11:33

    *asg*

Kommentera

