Skip to content

när man känner sig nere

2 juli, 2008

Jag tror att det kan vara på tiden att jag skaffar mig en lite tjockare plånbok. För när man känner sig nere så måste man skämma bort sig lite. När man väntar på något som inte kommer så får man skapa sig något annat att vänta på.

Idag har en av tre saker jag väntat på runnit ut i sanden. Men det kanske ändå var bäst så, vad vet jag. Jag vet bara att jag inte velat ha det så. Jag är en egoist i själen, jag tänker på mig själv i första hand så länge det inte gäller familj. Jag förstår valen som görs på grund av kvalen, även fast jag inte står bakom besluten så är jag ändå en sådan som vill att andra ska må bra. Hellre det än att jag får en dålig erfarenhet av det som hända skulle. Jag är en egoist i själen… Är jag det?

Jag fick en av mina förväntningar bortkastade likt höstlöven blir av träden. Ett möte, en helg, ett besök som jag verkligen såg fram emot. Men jag tycker innerst inne att det var rätt val som gjordes, även fast jag har förhoppningar om att valet omarbetas, att det ändå blir av. Men det är en önskan som inte kommer slå in. Det är en dröm som inte kommer bli sann.
Det är något som hade fått min helg att bli mycket ljusare, även fast det nu blir soligt och varmt så blir det inget i jämförelse. När man då känner sig nere så finns det bara en sak kvar att göra. Att skämma bort sig själv. Och svärdfetishist som jag är så tackar jag LeMirage. Det är tur att de finns, för annars hade jag bara haft två av tre saker att se fram emot. Nu är det däremot:

1. Semester
2. Klippklättring
3. Svärd

Balansen är återfunnen, synd bara att jag var tvungen att ta bort ett antal sandsäckar ur andra vågskålen.

mata ne
/aku ”No hard feelings”

One Comment leave one →
  1. 3 juli, 2008 9:27

    Alla är egoistiska, på ett eller annat sätt, mer eller mindre uppenbart. Jag menar, det finns ju de människor som alltid är schyssta och ställer upp för andra, hjälper alla slags människor som behöver hjälp. De kan framstå som fullständigt altruistiska, men de mår bättre och känner sig som bättre människor av det de gör, vilket alltså också kan tolkas som en form av egoism. ”Jag är snäll mot dig för att själv må bra.”

    Men det där var du säkert redan fullt medveten om…

Kommentera

