Skip to content

och som för en gravid pms-kärring

5 juli, 2008

…så byts mitt humör ut. Hur kan ett besök från en gammal kompis, glass, grädde och jordgubbar ändra hela det jag tyckt den senaste tiden? Hur kan man bli så glad av meningslösa diskussioner med vänner som man inte träffat på nästan ett år göra ens dag? Nåja, det var väl inte bara underbara Belle och hennes gubbe som fick mig att må riktigt bra, utan även grannarna som på något annorlunda vis fångade en 47 centimeters-abborre (de brukar endast komma hem med räksallad efter båtturerna). Men mestadels var det hon och han som fått mig att se ljuset i slutet av tunneln. Nu hoppas jag att det inte är ett skenande tåg som inte har några bromsar.

Det vart alltså glass med grädde och jordgubbar… umm, ja, eeh *harkel*… Jordgubbar med glass och grädde menar jag såklart. Hur dum i huvudet ska man vara egentligen? Jag börjar om från början…
Det var alltså jordgubbar med glass och grädde, tillsammans med Belle och hennes gubbe som ändrade mitt humör lika fort som humöret för en gravid pms-kärring kan ändras. Speciellt om hon även har slutat röka på grund av den där främmande utomjordingen som ingen vet hur den hamnat, där inne, i hennes mage.
Jag är som bytt, jag är glad och jag är full och jag är berusad och jag är, jag säger inte lycklig, för det är jag inte, men jag kan säga ”nästan halvvägs till” lycklig, det är en bra början.

När då min underbara vän som jag inte träffat på så länge (det är sant) åkte hem, med hennes gubbe, till sin sjuka fågel så hade grannarna alltså den perfekta timingen att sällskapa med mig en stund för att visa upp den fina abborren de fångat. den mäter hela 47cm på längden, resten av måtten kommer jag inte ihåg (omkrets och vikt), men det är inte det viktiga. Det viktiga är att jag fick smaka på, hör och häpna, päronkonjak och, ännu värre, Dirty Harry. Visst, jag kan bli full på att bara dricka de här två sakerna. Men! Snälla, byt namn på den andra, hur kan man få för sig att döpa en lakritslikör till ”Dirty Harry”? Gimme a break!

Nåja, för att avsluta, här har ni ”borren” som döljer min grannes läppar, oredigerad och underbar. Ni skulle sett gäddan han fångade förra året, det enda jag kan säga är: ”Impressive!”.

mata ne
/aku

One Comment leave one →
  1. 5 juli, 2008 23:54

    ”Big fish”.

Kommentera

