Skip to content

morgondagg och kaffekaraff

6 juli, 2008

Jag vaknade för ungefär tre timmar sen, alltså runt sex, helt oförmögen till att kunna somna om. Tankar i form av frågor som behövde besvaras, fastetsade någonstans i min hjärna. Frågor som gömmer sig en stund för att senare visa sig och gäcka mig. Frågor av en viktig natur.
Dessa frågor var vad som väckte mig, det var dessa frågor som för en gångs skull skulle få sig ett svar.

En promenad bland morgondaggiga löv och strån verkade som att det skulle kunna hjälpa. Jag menar, det har ju hjälpt förut. Jag tog på mig mina kläder och laddade upp med nödvändigheter som är ett måste när man går ut på en promenad med hunden, så som en termos med kaffe.
Planen var att ta sig till den mest populära stranden här runt omkring för att se om något hade ändrats de två senaste åren jag inte besökt stället. Jag hatar stränder som är överbefolkade och den här stranden är det alltid. Det bar alltså av mot Varamon för att sätta sig där och titta ut över Vättern tills svaren dalade ner. Dessa planer fick sig ett abrupt slut när jag insåg att hunden inte skulle orka med denna promenad då han har en skadad trampdyna och haltar fram som en pirat med ett träben. Så jag bestämde mig att istället för att gå så långt, så går vi den vanliga morgonpromenaden och sätter mig här utanför på bryggan och tänker istället. Denna plan fick sig en törn då jag kom på att det faktiskt är skönare att sitta inomhus denna blåsiga och mulna dag.

Som ni nu förstår så finns frågorna kvar, men det gör inget. Jag har inte tvingat med mig min haltande hund på en riktigt lång promenad och jag fryser inte, så har jag såklart kaffe.

mata ne
/aku

No comments yet

Kommentera

