Skip to content

sista dagen

10 juli, 2008

Då var det alltså dag för semester. En semester som på alla sätt och vis tas emot med öppna armar. Sista dagen innan semestern går av stapeln klockan sex i morgon bitti. Då blir det av att göra så lite som möjligt för att städa resterande tid av dagen. Maskinsidan stänger ner helt i fyra veckor. Så någon produktion på den sidan finns inte. Så städning är ett måste för att:
1. Det blir trevligare att komma till jobbet när det är ”kliniskt” rent.
2. Det finns risk för bakteriehärder i kylvattnet om man inte tömmer tanken.
3. Det är företagspolicy att städa innan sommarsemestern och julen.

Jag hade hellre sett att de tömde tanken idag, för då hade jag nu varit påväg från jobbet för att knäcka en öl och slå upp en whiskey. Men inte då, istället så ska jag dit och slava alldeles själv i morgon och fixa allt som ska göras. Så som det brukar vara varje år. Jag får ta skiten.
men jag är inte bitter, jag är inte sur, jag är bara trött på jobbet. Med lite tur så _kanske_ jag inte är ensam med allt i morgon. Med lite tur så kanske en av mina kollegor har hjärta nog att hjälpa till, så som jag hade gjort i dag. Men det är som att hoppas på att få en gratis flaska tolvårig Tomatin utan att ha gjort sig förtjänt av den på några vis.

Nåja, på lördagmorgonen bär det i alla fall av mot vackra och goa Göteborg. Kungsbacka ska besökas också. Så helgen kommer att vara skön i alla fall. Hoppas nu bara på lite sol så man slipper bli blöt.

mata ne
/aku

No comments yet

Kommentera

