Skip to content

dagssemester

16 juli, 2008

Då bär det av till Hufvudstaden, här ska headbangas och skrikas så man får en whiplashskada och blir hes i rösten.

Iron Maiden ska njutas till. Vi ses igen, hoppas jag. Men inte idag, kanske i morgon.
Det finns en låt jag hoppas spelas, och kommer jag ihåg ”setlisten” rätt så blir det en ‘hejdundrans’ bra, och klassisk, konsert.

Nu är det dags för mig att fortsätta göra mig i ordning, så jag hinner bli den snyggaste och stiligaste av alla de ovårdade och svettiga hårdrockarna. Ska man göra något som kanske blir det sista man gör så kan man lika gärna göra det med stil.

Jag ger er det jag vill höra i dag/kväll/natt.

mata ne
/aku

2 kommentarer leave one →
  1. 16 juli, 2008 22:22

    Har ett par kollegor som sitter utanför stadion just i detta nu och har kvällspicnic med öl som huvudrätt och öl som tilltugg med förhoppning om att fånga flyktiga toner från maidens konsert. 🙂 Hoppas du har kul!

  2. 17 juli, 2008 12:15

    Det var riktigt kul. Energin sprudlade i hela publiken, alla sjöng med och nästan alla stod upp. Bandet såg till att vi inte hade tråkigt en sekund. Problemet var väl ljudsättningen, den kunde ha varit bättre, men efter ett par låtar så brydde jag mig inte om det heller.

    ”All and all”: Nästa gång blir det Ullevi eller Globen, om och när det blir något nästa gång vill säga. Det känns mer klassiskt Maiden på de ställena.

Kommentera

