Skip to content

ressällskap och godnattsagor

21 juli, 2008

Dagens bravader började i förrgår. Resan hem från Halmstad började med två timmar och femtio minuter tågbuss. Inget att rekommendera om man inte har med sig antingen en bok/ljudbok eller musik så att man har lite tidsfördriv. Om man nu inte är en ren motsats av det asociala mig. Första delen, vilket för övrigt är längre än halvvägs hem, av resan är inte så spännande, jag fick mig ett par ”powernaps” och onda blickar riktade mot mig.
Andra delen däremot var mer spännande. Fyrtio minuter X2000 en bra sittplats bredvid en riktigt trevlig och lite hispig flata. Jag antar att hon var flata, rättare sagt; jag är över nittio procent säker på det. Fyrtio minuter var det ju inte riktigt, det var kanske en kvart, sen gick hon iväg på strövartåg.
Tredje och sista delen vart intressant. Ersättningsbuss i en halvtimme bredvid en telefonförsäljare som försökte få mig att ge upp mitt abonnemang för att gå över till Telenor med mobiltelefoni, mobilt bredband och fast bredband. Jag anlände till hemstaden klockan 20:30, på ett ungefär. Varit vaken sen tio på morgonen.

När jag kom hem så väntade systerlyster på mig i hemmet, hon fick den ärofyllda uppgiften att agera kattvakt. Men än var det inte dags för sömn.
Det var uppackning av väskor som gällde, efter det bar det av till ‘Blargh ‘, stolt medlem i ‘the high guard ‘, för lite öldrickande, ljugande och youtubeande. Den natten tog slut runt fem på morgonen. Jag var hemma vid halv sex ungefär då jag bestämde mig att sova lite. Men att bestämma det och att göra det är två skilda ting. Jag låg vaken en stund, tidsbegreppet var försvunnet sen länge, flytt sin kos till ett annat land eller något liknande. klockan åtta på morgonen vaknade jag. Efter det har jag inte sovit en blund vad jag vet om.

En hel dag har jag varit trött, men jag har inte kunnat sova. Nu är klockan halv ett natten mellan måndag och tisdag. Jag har planer på att gå och lägga mig, men jag känner på mig att det är ett omöjligt uppdrag att försöka locka till sig John Blund denna natt. Han kanske kommer i morgon. Det finns ingen trevlig själv som vill ringa och berätta en godnattsaga? Den om Frank och Jessie gillar jag extremt mycket.

No comments yet

Kommentera

