Skip to content

småresor

2 augusti, 2008

Jag är nu, den 2/8-08 i Halmstad, Sveriges fotknölar, och dricker lite öl, halsat ren sprit (smirnoff) och spelat gitar hero, det är fullständigt underbart. Jag är här och hälsar på hos ‘gud’, som han egentligen inte heter, men som fått det smeknamnet för att skogsmullen själv kallades djävulen. Jag å andra sidan vart döden, för att jag klädde mig svart, och bara svart på den tiden. Jag lyssnade på deppig musik, mörk musik och skrev dikter som handlade om att mista livet, ta det sista andetaget som var meningen med livet.

Jag är nu i Halmstad, här har jag varit sen torsdagen den 31/7-08, full och glad. Jag ser gud hångla, jag lyssnar på när snaggade ‘T‘ inte klarar av ‘ace of spades’ på mellersta svårigheten och jag har en öl bredvid tangentbordet. Det jag undrar nu är: ”Varför skriver jag detta?”
Jo, jag tror att det är så att jag bara vill ha lite tid för mig själv, eller så är det för att Lilla Ego är på möhippa och jag vill dela med mig av denna konstiga och sega kväll. Men, fortfarande är det en bra kväll i och med att jag har ÖL bredvid mig… Jo! Nämde jag att jag dricker öl? Jag dricker ÖL!!! Har jag sagt det tillräckligt många gånger nu?

Jag hade något viktigt att berätta… Det kommer jag ihåg att jag hade, men jag har glömt vad det var. Kan vara en bieffekt av all öl som man hinkat i sig sen i torsdags. Jo, jag är lite beroende av öl, och whiskey… alkohol över huvud taget. Men jag dricker med måtta, när jag behöver det.

JA!! Nu kom jag på det! Det jag ville berätta, det är att Black Magic Records i Halmstad har lagt ner! FY FAN! Jag som tänkte att jag skulle frossa bland alla vackra, sexiga och godsmakande vinylskivor. LP, Den svunna tidens medium som är på uppgång, det är vad alla HiFi-nördar säger. Det jag säger är tvärt om, Visst, Vinyler säljer fortfarande, och inom HiFi så säljer nog vinyler bättre än CD-skivor, om man jämför med för tio år sen, då CD var det som gällde. Idag däremot, är det Vinyl som gäller. Rakt av, inga undantag. Har man en bra spelare, med rätt pickup och en skaplig tonarm kompletterat med ett RIAA-steg som är godkänt inom HiFi-kulturen så låter det mycket bättre än en CD-skiva gör via en CD-spelare värd 100’000 (ja, det finns så dyra).
Jag har en bagangnad Thorens TD105 med en billig Goldring puppa, standard tonarm kompletterat med ett billig jävla Project-RIAA, och vinylskivorna jag spelar låter många gånger bättre än CD-skivorna jag spelar på min NAD.

Dit jag vill komma är: Jag är ledsen över att Black Magic Records har lagt ner här i Halmstad. Jag hade hoppats på nya skivor… Jaja, jag får nöja mig med att jag har Opeths senaste på vinyl.

mata ne
/aku

2 kommentarer leave one →
  1. 4 augusti, 2008 17:44

    Neej, jag trodde jag skulle få läsa en riktig fylleblogg 😀

  2. 5 augusti, 2008 16:21

    Jag fyllebloggar med stil 😉

Kommentera

