Skip to content

varde vind…

14 augusti, 2008

sa inte Gud när han skapade jorden. Men det hör inte hit. För nuförtiden så kan jag säga det.

Jag tvingade med mor till Lidl (tvingade är fel ord. Hon har bil, det har inte jag) där jag hade hittat en fin takfläkt. Problemet var att när jag hittade den så hade jag inga möjligheter att få med mig den hem. Så jag tvingade med mig min mor dit idag så att jag äntligen kunde få en takfläkt med lampor så att vardagsrummet kan bli lite ljusare och lite mer dragigt. Jag har saknat fläkt. Men det hör inte hit.

Jag tänkte prata montering. Jag har inte några större problem med att montera ihop saker, så länge jag har en ritning framför mig. Men denna fläkt… Nej! Det gick inte, hur jag än vred och vände på ritningarna och hur jag än försökte förstå den svenska texten (som uppenbarligen översatts från tyska till taiwanesiska till engelska till svenska med hjälp av google translate). Som tur är så fanns det ett annat alternativ som innebar att jag inte behövde ringa efter en killen som designat fläkten, nämligen en VCD. Jag säger det igen: Med fläkten kom det en instruktionsvideo på hur man skulle montera fläkten. Hur COOLT är inte det? Nejväntanu! det är ju inte coolt, det är inte något som höjer mig till skyarna, det är inte ens något som man egentligen borde erkänna. Jag monterade ihop och installerade takfläkten med hjälp av en instruktionsvideo som antagligen skulle kunna hjälpa joshua_tree. Jag tog hjälp… av en instruktionsvideo. Jag är…

*gråter en skvätt*

Jag mår inte bra, jag är inte värdig…

mata ne
/aku

2 kommentarer leave one →
  1. 15 augusti, 2008 14:45

    Jag vet inte om jag ska hånskratta eller börja låtsas som att jag inte längre har en storebror…

  2. 15 augusti, 2008 16:48

    (T-T) Det är inte lätt att vara mig just nu.

Kommentera

