Skip to content

alfabetet R:

15 augusti, 2008

Det har inte varit lätt denna vecka. Jag har inte hittat något som tilltalar mig alls för att vara ärlig. Så då blir det naturligt för mig att välja något av en av Finlands största power metal artister. Timo Tolkki, ja, han som söp ner sig så hårt att Stratovarius splittrades. Han som är en gud inom Power Metal. Han har ett nyttt projekt. Nytt i den bemärkelsen att släppt en skiva, den är utgiven i år. Bandet, som, såklart, börjar på R, är ett sammarbete med tyskland. Rättare sagt Michael Kiske, tidigare med i Helloween som sångare.

Jag ska inte bli långdragig idag, i och med att  jag, just i denna stund, sitter och skriver detta på en fest. En fest jag gärna vill tillbaka till. Ingen video idag, det finns inga.

Revolution Renaissance, med låten, såklart, ‘last night on earth

getting closer to the final frontier
we’ve reached the point of no return
the beast is hungry it wants more
everyday I see it everywhere
the hatred senseless violence
consuming our precious souls

there’s no more sense in anything
humanity’s limping to its grave

/: what if everything would change and we would build a better world
would you call that utopia would you call that paradise
yes the answer lies in questions that are simple but so true
what would you do
if it’s your last night on earth
:/ x3

mata ne
/aku

No comments yet

Kommentera

