Skip to content

första ögonkastet då?

22 augusti, 2008

Det finns många som sagt: ”Ja, det sade klick direkt”. Eller: ”Det var kärlek så fort jag såg…”. Visst kan jag förstå att man kan känna något första gången man ser någon, men är det verkligen kärlek? Jag kan låta lite pessimistisk och tråkig när jag säger: ”Nej, inte var det väl kärlek!” Det är nog mer en känsla av att man är intresserad av vad det är för person. Fysiskt, psykiskt eller både och. Det är efter ett tag, om allt går bra, som man kan få känslor för den andra. I alla fall i min värld. En försvarsbarriär med kanoner och kavalleri. Hästryttare och samurajer. Pickadorer och matadorer. Kanske en och annan kräfta (vad vet jag).

Men låt oss säga att det finns kärlek vid första ögonkastet. Låt oss säga att det finns en sådan kärlek vid första ögonkastet att man bara vet att det kommer hålla resten av livet, eller tills natten passerat. Det är därför jag väljer nästa låt att slänga in som ett bidrag. En sorglig låt och en lycklig låt. Kan det bli en bättre blandning?

Det är alltså lite musik av det lite skrämmande slaget. Murderdolls står för musiken till låten ‘love at first fright ‘. Hoppas det duger som ett andra bidrag. Inte för att det var så det var tänkt, men jag kände att en låt inte räckte för ämnet kärlek.

Så måste jag berömma nef för den otroligt vackra låten, men jag undrar vad drf skulle välja, jag tror inte han är utmanad än, så jag gör det.

Update: Jag i min iver hade missat att han faktiskt är utmanad av MinaModerataKarameller. Nåja, ”the more the merrier”

mata ne
/aku

3 kommentarer leave one →
  1. Sofia permalink
    28 augusti, 2008 10:20

    Jag blev väldigt intresserad av detta inlägget. Det stämde bra ihop med hur jag kände igår. Ner för trappan kom en kille jag aldrig tidigare sett. Jag tittade på honom och sen var jag fast. Jag har aldrig trott på kärlek i första ögonkastet. Visst, man kanske kan känna en viss kemi. Men jag tror inte man kan bli kär i en person efter bara ett ögonkast.

Trackbacks

  1. Det här med kärlek » Teflonminne
  2. 愛 + 音楽 « Nordic Dervish

Kommentera

