Skip to content

bubblare S:

24 augusti, 2008

Jag vet, det är lågt av mig. Att välja en bubblare som är såhär underbart magnifik. Men, jag tycker fortfarande att denna bubblare som kommer från Sverige förtjänar en plats på alfabetet. Det är fortfarande så att S, som innehåller alldeles för många bra band, är den bokstaven som jag valde innan jag började med alfabetet. Så Suburban Tribe ligger högst på listan, men Sveriges bästa måste finnas med, i och med att de är så jävla bra.

Från Falun i Dalarna kommer bandet som tagit mig med storm. De har humor, de har kunskap och de har ett jävla drag. Jag ska inte bli långdragig. Här har ni ett världens bästa ripoff av allt som heter Hårdrock eller METAL!

Fråga: Hur mycket som är kopplat till rock/metal hittar ni i låten?

Sabaton, låten heter ‘metal machine

I have a phobia a fear of the dark
afraid to shoot strangers the animal talks
guns scare me shitless but love gun’s my friend
the sentinel’s coming but is this the end
riding on this crazy train I’m going paranoid
watch me lose my mind and break the law

/: I’m a metal machine
it’s close to midnight and he’s barking at the moon
I’m a metal machine
the rainbow in the dark is shining
I’m only metal machine
it’s close to midnight and he’s barking at the moon
I’m a metal machine
the kings of metal ride the sky
:/

is this st. anger the ultimate sin
or have I really a black knight within
the gates of Babylon are open and wide
shout at the devil there’s nowhere to hide
fighting for the world to keep the wild child in it’s cage
broke my metal heart against the wall

/::/ x3

mata ne
/aku

PS: Jag hittar 21 stycken referenser DS:

PPS: Jag vet, texten i refrängerna skiljer sig lite, men det orkar jag inte hålla på med. Och jag vet att refrängen inte går så sista gången, men det får vi leva med. DDS:

PPPS: Jag blir som en nu gandalf med alla dessa Post Scripter, men det skiter jag i DDDS:

3 kommentarer leave one →
  1. 24 augusti, 2008 4:43

    Som Jason John Whitehead sa; ”fuck it, it´s Gandalf!” I vilket fall så är det en förjäkla bra låt.

  2. 24 augusti, 2008 14:42

    J.J. Whitehead har så rätt.
    Jag tror inte att jag hört en dålig låt med dessa rockande pojkar. Och denna ligger bland top fem, bara för att den är så… stulen.

Trackbacks

  1. …my rage is getting out of control… « the ‘t’ in wicked

Kommentera

