Skip to content

ska jag också?

2 september, 2008

Vilket rabalder det vart efter detta.

Och jag som har jobbat så hårt med att försöka få till en vettig design på en eventuell flytt till en egen domän. Jag säger då att jag har tur som inte skaffat mig någon domän ännu. Det är tur att jag bara lekt lite med bloggverktyget, designen och sådant innan jag skaffat mig en domän. Hur skulle det se ut om jag hade skaffat mig en domän och fått se vad Emma skrivit? Hade jag varit tvungen att byta ut namnet på mitt bloggningsverktyg till… ptja, vad heter det nu? Eller hade jag varit tvungen att leva med kostnaden tills vidare?
Visst, man kan ju säga att det är en hemsida istället, men kommer det verkligen fungera? Teoretiskt så gör det väl det, men i praktiken är väl en hemsida något helt annat än en blogg? Att teoretiskt försöka förklara vad som skiljer en blogg från en hemsida är svårt. Så att byta ut allt som heter blogg på både adressfält och sidhuvuden och istället skriva ‘min privata hemsida ‘ borde ge rätt signaler.
Men det kommer ändå sluta med platt fall, för det jag ser som den stora skillnaden mellan en hemsida och en blogg är möjligheten att kommentera. Visst, gästböcker användes frekvent på hemsidor, de används i och för sig på bloggar också. Kanske kan man säga att det finns en gästbok för varje uppdatering man gör på hemsidan.

Nåja, det har i alla fall reagerats över vad som kan komma att beslutas. Och! Jag antar att om beslutet fattas så kommer många sluta blogga och en del kommer konvertera sina bloggar till hemsidor. Jag tror inte att många, som idag anonymt delar med sig av sina åsikter, kommer att vilja träda fram i ljuset.

Min fråga är: Vad har hänt med dagens vad-de-nu-vill-kalla-sig när de vill kontrollera allt och alla? Överallt!

Jag bjuder alla vad-de-nu-vill-kalla-sig hem till mig så de med egna ögon kan kontrollera om jag sover näck eller med pyjamas, om jag pissar sittandes eller stående, om jag runkar i duschen eller att jag verkligen inte håller på och bygger mjältbrandsbomber i min obefintliga källare.

Man kanske skulle ta och leta reda på en Jolly Roger och göra Piratpartiet sällskap. De verkar i alla fall ha fler goda åsikter än många andra. Fast, så fort ska jag inte besluta mig om det. Vi får se vad jag säger om ett par månader.

Update:
Ni får en liten låt av mig över hur jag, på sätt och vis, känner för tillfället.

Haistakaa paskaa koko valtiovalta
(lukta på skit hela regeringen)

Update 2:
Om man ordagrant översätter ‘Haistakaa paskaa ‘ till svenska blir det ‘lukta på skit ‘. Men egentligen så betyder det ungefär ‘fan ta er ‘ Alltså, titeln blir ‘Fan ta hela regeringen ‘ på svenska.

mata ne
/aku

4 kommentarer leave one →
  1. 3 september, 2008 14:08

    Det är trevligt med egen domän! Då kan du fixa precis som du vill med design och allt annat!

  2. 3 september, 2008 17:26

    Jo, det är av den anledningen jag är på gång med lite olika designer. Man måste testa innan man bestämmer sig.

  3. 4 september, 2008 10:12

    Finnar kan det där med att uttrycka sig banne mig! 😀

  4. 4 september, 2008 16:25

    Nini – Det kan de definitivt och de gör det med ord man förstår.

Kommentera

