Skip to content

tre dagar

3 september, 2008

Det tog mig tre dagar att _skumläsa_ igenom allt som samlats i min feedreader under en vecka. Jag kanske ska börja rensa lite. Eller vänta nu… En vecka, sju dagar inpressade på tre dagar. Jag kan nog fylla upp min reader lite. Fast det är nog inte en så bra idé för att vara ärlig. Jag kan ju inte sitta vid datorn hela dagarna. Även fast det nästan är det jag gör om dagarna, bortsett från de gångerna jag står i köket helt oförmögen till att komma på vad man ska laga för mat. Halvtimmen senare så står jag där och fyller en kastrull med vatten, slänger kastrullen på spisen och letar reda på makaroner, sojakorv och ketchup… Umm… Ptja, nästan så är det i alla fall. Ibland blir jag lite wild and crazy och steker lite veggobullar istället.

Jag vet, det är inte mat, det är något man virvlar ihop när man inte kommer på något annat. Det är problemet, jag kan laga mat, jag är en gud i köket, jag har bara en laga-mat-fantasi som kan liknas med en Gorbys pirog som genomgått en lobotomi efter att ha fått hjärnan bortopererad. Hur det nu skulle kunna gå ihop sig. Jag kom att tänka på filmen From Hell nu. Den där med Jack the Ripper, den där nar Johnny Depp lever på opium och absinth. Det skulle man kunna prova.
Åh, föresten: Jag och skräcken (nej, han heter inte så) räknade ut en rolig sak. Whiskey innehåller ju kalorier det också. Man brukar säga att det är 245kcal/dl. Man skulle alltså, teoretiskt, kunna överleva på att dricka en liter om dagen ihop med ett paket bacon.

Nåja, jag sitter vid datorn, det är min huvudsyssla. Jag lagar mat, går på dass, duschar, sover, matar katten och äter. Så röker jag lite då och då. Det är det jag gör mellan arbetspassen. Kan ses som ett väldigt tråkigt liv, men jag behöver inte mer än så mellan arbetspassen. Medan jag håller på med dessa sysslor så lyssnar jag självklart på musik.

När vi ändå var inne på whiskey lite tidigare så kan ni under de kommande dagarna hålla ögonen öppna efter en ny recension.

mata ne
/aku

No comments yet

Kommentera

