Skip to content

för mina osynliga läsare

8 september, 2008

Jo, det är ju så att jag vet att jag har ett par läsare som inte intresserar sig för andra bloggar som skriver om lite mer politiska saker. Senaste ”stora” var ju det här med The Pirate Bay och Arboga… Ni förstår vart jag vill komma. Ni har säkert läst tidningarnas artiklar om det här under helgen. Här kommer en liten länklista över det jag tycker kan vara intressant att läsa om detta från ett par bloggars synvinkel. Lite sent kan tyckas, men strategiskt.

Frågorna väller upp i huvudet: ”Varför skriver inte du om detta? Varför ger du bara länkar? Är du dum i huvudet? Vill du inte säga något om det här? Vad i helvete har tagit åt dig? Varför ger du äran till andra?”
Det finns ett enkelt svar till alla dessa frågor: Det jag vill skriva om detta, är precis vad dessa bloggar skriver. Så varför upprepa det med tråkig ”aku-text” när det finns andra som gör det bättre än jag?

Så, för er som missat bloggarna om detta, läs dessa:
Blogge Bloggelito – Informationsfrihetens fiende Yrsa Stenius
Blogge Bloggelito – Fakta kring TPB och arbogaprotokollet
Drottningsylt – Offentlighet, för vem?
Enligt Min Humla – När principer krockar
Newsmill – The Pirate Bay kan rädda rättsväsendet
Opassande – Arbogamordet och The Pirate Bay
Rick Falkvinge – Arbogaundersökningen, bilder och TPB
Same same but different – Offentlighetsprincipen gäller alla
Teflonminne – Yrsa ”The destroyer of worlds” Stenius
The real Mymlan – Allt har ett pris – även demokratin

Jag varnar: Det blir mycket text. Men det är riktigt intressant text. Så, koka upp lite kaffe, sätt er bekvämt på soffan/stolen/fåtöljen och läs.

Det där med trackbacks hoppar jag över denna gång, i och med att jag inte skriver något, utan endast länkar lite för de som är intresserade. Ett stort TACK till er som skrivit så att jag slapp.

mata ne
/aku

One Comment leave one →
  1. 9 september, 2008 8:11

    Bra länkar!

Kommentera

