Skip to content

alfabetet T:

12 september, 2008

Det är dags att återgå till alfabetet efter två veckors paus i ämnet. Det är som att återse en gammal vän som absolut inte har förändrats något på två år när man själv är en version av sig själv som är två år gammal. Bokstaven T har gett mig lite bekymmer. För jag vill ju välja band jag gillar, men det finns så många jag gillar som börjar på T, för att nämna ett par, tre, fyra, fem stycken: Turbonegro, Theatre of Tragedy, Therion, Twilightning och To/Die/For, alla bra på sitt eget sätt. Det är dock inte något av dessa band jag ska välja denna vecka. Men ni förstår dilemmat. Därför bestämde jag mig för att ta ett av banden som jag tror är minst kända i Sverige. Ge er en ny musikupplevelse med andra ord.

Vad är det för musik som valts denna vecka? Jo, metal. Ren metal på gränsen till power. Och när vi pratar om den genren så är det såklart Finland som står på listan, igen. Det är ett band som inte drar sig för något, de har, till exempel, gjort en av de bästa covers som finns. Jo, jag garanterar det. För vad är det som kan låta bättre än en Powercover på Iron Maidenswasted years, galoppen är bortraderad, visst, men man ska ju göra en cover på sitt eget sätt. Alltid!
Klickar ni på länken så vet ni nu att det är Thunderstone jag skriver om, och det är verkligen ett band som förtjänar en liten push uppåt.

Utan att bli för långdragen, såhär låter de med egna låtar.

Thunderstone ‘until we touch the burning sun
 

this is my world
my haven, my home, where I can be alone
only hear and see
hear and see things that really matter to me
when I open the door and look upon the haze
I can see a million eyes and the way they’re gazing at me

walking through the misery
surrounded by the things that I don’t want to see
I can feel the hopeless pain
and it’s driving me insane
and today I’ll make a promise
just to break it by tomorrow

/: we will never learn
we will never turn
our eyes to the world
where the pain is reality
we will never see
we’ll never believe
until we touch the burning sun :/

I feel the breeze
the breeze that makes me realize that I am not alone
I’m here, I’m home and safe again
behind the doors, locked inside never want to leave again
I can feel the hopeless pain
and it’s driving me insane
and today I’ll make a promise
just to break it by tomorrow

/::/ x3

mata ne
/aku

No comments yet

Kommentera

