Skip to content

tillbaka till vardagen

16 september, 2008

Då är man ”hemkommen” från Fjollträsk där clownen Andreas fick sig en överraskande handtryckning och några av de mer etablerade personerna som bloggar fick sig en stunds övervakning av den mindre anonyma sorten (på ett café någonstans där jag inte hittar utan karta och kompass [om ens det]).
Jag kom fram till en riktigt trevlig sak: Det är svårt att skriva, men det är banne mig nästan omöjligt att tala när den tiden står och bankar på minneskretsarna i den veka hjärna jag har. Låt mig förtydliga.

Jag gillar folk som kan tala för sig. Folk som kan komma med vettiga svar på frågor, frågor som kräver svar och kan formulera sig på ett vettigt sätt. Jag anser mig vara en av dessa, men ack så fel man kan ha. Jag har på många sätt och vis kännt lite avund för hur vissa bloggare klarar av att leverera inlägg efter inlägg med en sådan klockren precision av fakta, tankar och lättja. Jag har kännt lite avund över hur vissa bloggare inlägg efter inlägg klarar av att uttrycka sig perfekt. Nu känner jag lite avund över hur vissa bloggare kan uttrycka sig med hjälp av talet. Det är fanimig inte lustigt hur de klarar av att leverera skriftligt. Jag känner mig, kort och gott, liten, i jämförelse.
Jag känner mig som en skogsmyra som blivit ett utvalt offer av en tioåring som hittat sin farfars förstoringsglas en solig sommardag. Eller en kräfta med fallskärm som märker att han just håller på att glida ner i en kastrull fylld av kokande vatten. Eller en geting som… Något lustigt om getingar och prinsesstårtor kom jag att tänka på… Nu känner jag mig än mindre.

Det positiva är: Nu vet jag hur de ”andra” är. Det är alltså dags att förbereda sig inför nästa möte, när och var det nu än kommer hända, om någonsin.
Det negativa är: Jag hade gärna velat stanna kvar, men den eländiga arbetsplatsen håvade in mig till verkligheten.

mata ne
/aku – jag var där, jag syntes, jag var tyst

Dagens (lösa) citat. Av: vad-han-nu-än-hette: ”Jag ser på ditt utseende att du dömer andra på utseendet. Det vill jag förbjuda! 

Update: Som jag misstänkte så fastnade man på bild, än är jag alltså inte vampyr, spöke eller något annat (o)naturligt. Gissa. (ett insider tips: Svart och åter svart med fyra vita Jack Skellington ansikten.)

No comments yet

Kommentera

