Skip to content

…friends that just aren’t mine…

21 september, 2008

Dagens låt spelas på repeat i min härliga ”HiFi”-anläggning. Den har hittills gett mig mod till att:

  • Städa undan det mesta av det onödiga
  • Damma bord, hyllor och allt vad det innebär
  • Dammsuga golv, hörn, lister och mattor
  • Skura hela lägenheten så att det doftar vår nu när det är höst*

Det har alltså blivit en hel dags vårstädning här idag. Jag ska precis börja ta hand om Mount McKinley som arrogant stirrar på mig från diskhon. Efter det så ska jag förbereda ett varmt skönt bad. Andra halvan av senaste Close-up ska läsas med en härlig Clynelish vilandes på badkarskanten. Så ska det förberedas inför en natt av Die Hard, alla fyra filmer ska gluttas igenom och se hur mycket de motsäger varandra. De ska såklart njutas ihop med en dipp, lite chips och Heineckens 3,5or.
Efter det får man se om man orkar med att spela ett spel jag inte testat, men som genom rykten ska vara otroligt roligt.
Att det sen ska sovas, förhoppningsvis utan att bli hemsökt av drömmar som innefattar att jag får ett stipendium av Fredrik Reinfeldt med efterföljande handtryckningar och klappar på axeln på grund av mitt eminenta jobb med att gå bakom ryggen på Sveriges befolkning**, är väl underförstått.

Efter det jag gjort idag så kommer jag inte bjuda in folk som skitar ner, hundar som precis varit och badat i en gyttjepöl, kossor, hästar, får eller grisar. inte heller folk som precis varit på spa. Jag vill ha det rent och fint så att den nya datorn, som beställdes igår, får ett bra första intryck.***

mata ne
/aku

*Paradoxalt nog så vill jag att det ska dofta vår när det är höst och höst när det är vår.
**Det var det jag drömde i natt. Det är andra gången mitt undermedvetna säger att jag lutar åt höger.
***Datorer är som människor, de kan tänka fritt. Därför döper jag mina raringar.
No comments yet

Kommentera

