Skip to content

downward spiral

25 september, 2008

Något som jag känner att de kommande dagarna kommer att vara är en spiraltrappa som leder besöksstatistiken neråt. Vilket bara är bra. Efter förgårdagens ”pang pang” och gårdagens ”see ya later, aligator” inlägg så har jag kommit fram till en slutsats. Twingly är ett bra verktyg, men jag gillar det inte. Twinglyhoreri är inget för mig. Skulle jag nu börja med att dag in och dag ut skriva om något som får de blodtörstiga och/eller skadeglada människorna att klicka på en länk, hos en tidning, som får dem att hamna här så kommer denna blogg endast bli en halvtaskig variant av leverpastej och vegetarisk bacon. Det betyder alltså att alla mina inlägg skulle bli som halvtaskig grönsakspudding, om man skulle mata en hund med det så skulle det bli klassat som djurplågeri.
Jag kommer skriva om aktuella ämnen igen, om det är något som intresserar mig och jag vill göra min röst hörd. Det betyder att gårdagens (och antagligen dagens) statistik kommer störta ner som en JAS. Jag är inte en statistikjagare, jag säljer inte min själ till twingly, den tillhör djävulen, när han nu än vill ha den (kontraktet är lite luddigt vid den punkten).

Vart vill jag komma med det här då? Jo, jag känner mig lite som en lögnare, jag har lurat hit två – trehundra besökare för inget. Jag har lurat hit besökare utan att egentligen säga något vettigt. Jag har lurat hit besökare när det enda jag gjort är att få ut lite aggressioner och tankar som jag inte kunnat släppa.

P.J. Harvey, ‘good fortune

Men! Det kan ju vara så som P.J. Harvey sjunger: ”Everybody’s got something good to say”. Jag får hoppas på det.

mata ne
/aku

Kommentera

