Skip to content

alfabetet V:

29 september, 2008

Vampyrer och varulvar. Denna veckas tema (nu när alfabetet är ett par dagar försenat) går i det temat.
Vampyrer och varulvar. Ni ska få veta varför: Nyligen, i fredags, så flyttade det hem ett litet monster hemma hos mig. En söt tjej som absolut är vackrast klädd i svart. Hon är trevlig på alla sätt och vis, hon lyssnar på mig och hon är trevlig att umgås med. Man kan säga att vi är som pusselbitarna som fattats i varandras liv.
Runt den här coola, svartklädda tjejen lyser en blå aura och det är nästan så att man blir förblindad av hennes lysande, vackra, mörkblå ögon.
Hon är vacker, hon är strålande, hon är cool och hon är, framförallt, min. Saya heter hon föresten, döpt efter vampyr och varulvsjägaren i serien Blood+.
Just ja, för att det inte ska bli några missförstånd: Det är min nya dator jag pratar om.

Det är anledningen till att jag inte skrivit något sen senast, vilket jag ser nu verkar väldigt logiskt i och med att man itne kan skriva något mellan nu och senaste gången. Skulle det hända så blir det säkert någon konstig tidsparadox som fuckar upp hela alltet vilket resulterar i att världen kommer gå under efter galaxen, som imploderar, efter att universum åker till Hawaii.

Nåja. Jag har valt ett band, rättare sagt så valde syster ett band över MSN. Jag stallde den simpla frågan: ”Finland eller Danmark denna vecka?” Tråkigt nog så valde hon fel, enligt mig. Jag bryr mig i och förs sig inte om denna bokstav i och med att några band är halvbra, andra halvkassa och resten urdåliga. Så, det blir inte någon kvalitetsmusik denna vecka.
Hade min syster valt Finland denna vecka så hade det blivit progressiv rock i form av ‘Von Hertzen brothers‘. Men för att göra henne glad så får hon här istället lite dansk hårdrock’n roll i form av…

Volbeat, ‘the garden’s tale

time keeps painting my darling
ripped all the flowers in the garden
oh baby come home
you angels bring her home
imens står solen over højen
han mindes den sommer hvor hun strålede
forsvandt i haven grøn
og træernes sang hun fandt

time keeps painting my darling
and the garden keeps on singing the old song
oh baby still I am waiting in the light
hoping the angels would carry you home
den sang tog mørket i sin pote
den bar hans kvinde i dens kolde favn
og lagde hende for hans dør i silkekjole
hoping the angels would carry her home

/: leaving it all with my only friend
her beauty was lifeless on the stair
oh baby I´ll carry you away
into the garden´s tale
but everything died and turned to stones
I laid her down under the old oak
seing it all
blossom forever more
:/

time keeps on painting my darling
and the garden keeps on singing the old song
oh baby now I know you´re in the light
painting it all with your colorful songs
imens står solen over højen
hans skygge kastes ud i haven grøn
forsvandt for evigt og uden en note
hoping the angels will carry her home

/::/

time keeps painting my darling
ripped all the flowers in the garden
oh baby you´re home
you angels where are you

mata ne
/aku

No comments yet

Kommentera

