Skip to content

面倒い – mendoi

6 oktober, 2008

Motivationen
ligger död där på golvet;
vintern på intåg

Just nu känns allt så jävla besvärligt (mendoi). Min motivation sjönk till botten för någon timme sen, från att den tidigare legat lågt. När den nu väl ligger där nere så går jag och trampar på den med metallspånfyllda skosulor så att den på intet sätt kan röra sig uppåt. Jag har ett par nya projekt som jag itne orkar ta tag i. Här på bordet har jag en order som jag inte finner motivation till att programmera så att jag på ett smidigt sätt kan svarva de två detaljer ordern ligger på. Jag finner ingen ny motivation till att resa mig upp ur sängen på morgnarna. Och idag fann jag ingen motivation till att åka hit till arbetet vid tolv så att jag kunde ta ett sextimmars övertidspass innan ordinarie arbetstid började. Min motivation har på en helg sjunkit ner så mycket att jag inte längre vet vad jag ska ta mig till.

Det är ett under att jag orkade hjälpa ‘Loden‘ med hans dator igår. Det är ett under att jag över huvud taget orkade släpa mig iväg hemifrån igår för att få lite RnR med goda vänner. Det är fan helt jävla otroligt att jag orkade mata katten och laga mat åt mig själv idag. Det är otroligt att jag orkar tänka på att systers årsdag ska firas och att det kanske kan vara dags att handla den där presenten.
Men det är väl det som håller mig uppe på två ben, katten, vänner och familj.

Det suger, det är en sån dag idag, det är illa när favoritbandet inte hjälper.
Det suger, det är en sån dag idag, det är illa när favorithumorn inte hjälper.
Det suger, det är en sån dag idag, det är illa när favorittidskriften inte hjälper.
Det är nu allt känns som mest besvärligt, det är då motivationen ligger död, där på golvet.

Så ligger det till. Och snart är den där jävla vintern här också.

mata ne
/aku

4 kommentarer leave one →
  1. 7 oktober, 2008 14:22

    Det var ju det jag sa. jäkla skitvecka det här kommer bli.

  2. 7 oktober, 2008 19:51

    Det var precis det du sa. Vi får bota oss med lite öl så kanske det vänder.

  3. 8 oktober, 2008 11:59

    Det kan ju vara en lösning, om än lite tillfällig. Öl brukar ju kunna pigga upp oss.

Trackbacks

  1. Uppryck! « tentativa tankar

Kommentera

