Skip to content

bloggrullen

7 oktober, 2008

Då var det bestämt, bloggrullen uppdateras och rensas. Det som finns på rullen garanterar jag att jag maniskt följer. Finns det där och något nytt skrivs så är jag där och läser det. Ta det dock inte för givet att det är det enda jag läser, det finns ett antal till som finns sparade någonstans, men de är fortfarande endast på stadiet ”provrörsembryo”.

Well, then… let’s begin shall we.

Det första nya som läggs till är ‘Badlands Hyena‘. Jag formligen älskar satiren, klockrent var gång. Fast man vet ju aldrig, de kanske har dragit oss alla om snoken och skrattar åt oss lättlurade jävlar.
Cynism‘ hamnar också på rullen. Jag måste erkänna att det är sällan då mina mungipor inte pekar uppåt då det finns något nytt att läsa därifrån. Förutom att det verkar som ansiktet bakom hållet på med parkour så är det nog en vettig prick.
På ‘drottningsylt‘ kan vi läsa om mycket och lite, stort och smått, fett och smalt. En himla blandning blir det, men det är väl det som är drottningsylt? Eller har jag missat något?
På gotharnas och syntharnas sida hittar vi ‘hemlox‘. Läs och begrunda hans poesi, det är otroligt hur man kan få till det ibland.
Så har vi krönikören Nima som jag följer på flera olika sätt.. ah, ok då! Två olika sätt. Dels via CloseUp där han får en egen liten spalt varje månad. Dels via hans blogg ‘Nordic Dervish‘, som på senare tid blivit en ”sluta röka blogg”, men det gör inget. När det väl slutar så blir det nog som vanlit igen.
Tidigare, i somras, så har kusinen tillkommit på bloggrullen. Skolpolitik är nog det han sysslar med mest.
Sen måste jag erkänna att jag är lite smått förälskad i bump. Jag har svårt att förstå hur någon skulle kunna tycka illa om henne. Jag har inte träffat flickan personligen, men jag tror att det räcker med att besöka hennes ‘solrosland‘ och njuta av färgerna och bokstäverna så blir nog var människa lite förtjust.
Vad händer om man tänker fel? Visst! Ni har helt rätt, det blir humor. Det perfekta exemplet har ni på bloggen ‘tankefel och dylikt‘. Bloggen är fylld av olika tankar som formulerats men visat sig vara lite… ja, fel.

Ja, det var väl allt från denna gång. Det kommer nog bli mer av sådana här uppdateringar framöver.

mata ne
/aku

update: Så mina fingrar slinter när jag inte sovit tillräckligt.

No comments yet

Kommentera

