Skip to content

ett hörn i huse… lägenheten

18 oktober, 2008

Jag vart för ett tag sen utmanad av WB. Det går ut på att man ska ta ett foto av ett hörn där man bor och sedan beskriva vad det är som syns i bilden.
Jag hade tänkt, på ett vanligt idiotiskt och virrigt sätt, flytta alla mina möbler och ägodelar till ett hörn för att få en unik samlarbild. Men kom på att jag inte har ork till att först flytta allt jag har till hörn för att sedan flytta tillbaka allt. Och mina högtalare som är perfekt utplacerade för att få ut det mesta av ljudet ur musiken jag spelar. Det hade blivit tråkigt att behöva mäta och sådant för att få rätt vinklar och utrymme bakom talarna igen. Så jag gör det minimalistiskt istället.

Här har vi ett hörn, ett av de hörn jag vågar visa. Och på bilden ser vi ett element som tyvärr förstör det vackra med hörnet. Den kom med hörnet så jag kan inte göra något åt det, om det inte innefattar inhandlande av virke och spänstiga byggmuskler.

Så har vi en flagga som hänger där och döljer det vita som väggen består av. Ett heartagram för att hylla favoriterna.

Så har vi min lilla gitarr. En helt riktig Fenderkopia om jag har förstått det rätt. Jo, den är en riktig kopia. Jak köpte åbäket av en polare när han hade lite problem med ekonomin men inte vill hålla på med lån och skit. Så vi gjorde ett ärligt byte. han fick pengar, jag tog gitarren och stärkaren. Nu står gitarren där i hörnet och stirrar på mig för att jag inte har tagit tag i saken med att lära mig ta ett par toner med den.

Det som verkligen skulle komplettera hörnet vore ett dragspel, man kanske skulle springa upp till grannen och råka få med sig ett av hans hundratal han har liggandes lite varstans i lägenheten.

Ja, där har ni mitt hörn. Och de två som man skulle utmana blir:
Jag är sugen (ah, vilket ordskämt) på att veta hur ett riktigt sugigt hörn ser ut.
Så är jag lite intresserad över, nu när de flyttat och allt, hur drf har det hemma hos sig.

9 kommentarer leave one →
  1. 18 oktober, 2008 15:29

    Vilken trevlig blogg! Riktigt mycket musik och annat smågodis som man kan förgylla sin dag med. Kanon!

  2. 18 oktober, 2008 15:45

    Tackar och bockar

  3. 18 oktober, 2008 16:14

    Åhå, en utmaning! Jag fattade först inte ett skit av din kommentar hos mig men nu gick det upp ett ljus! 🙂 Återkommer med resultat.

  4. 18 oktober, 2008 16:24

    drf: Jag var nog lite för kryptisk. Tur att ljuset tändes.

  5. 18 oktober, 2008 18:29

    bra skön utmaning. ska bara putsa kameran

    btw: angående elementet – hört talas om photoshop?

    🙂

  6. 18 oktober, 2008 18:52

    stefan:
    då får vi båda tacka WB för utmaningen.

    Finns photoshop så att det fungerar irl? Men… jag kör hellre med GIMP 😉

  7. 18 oktober, 2008 21:06

    Skönt och estetiskt hörn!

    Faan vad jag garvade åt ”samla ihop allt i ett hörn”! För högtalarna kan jag varmt föreslå overheadpenna för att markera korrekt placering. När man suttit en hel dag och mätt med dator och alla möjliga redskap känns det ”sådär” när man kommer hem och högtalarna står mot väggen… ”hej älskling – jag har städat”… 😐

  8. 18 oktober, 2008 23:11

    WB – vad säger du om den här då ” hej älskling jag har städat och sålt de stora anskrämliga högtalarna på Blocket och köpt nya microlådor plus att vi fick 3000 kronor över som vi kan använda på semestern” efter att du varit på konferens.

    lärdom: dra aldrig på konferens

    😉

  9. 19 oktober, 2008 1:33

    WB:
    Fan varför tänkte jag inte på tejp eller penna för? Jag som oftast brukar vara känd för mitt logiska tänkande.
    *bankar skallen mot väggen*

    stefan:
    hade jag haft en sådan ”älskling” så skulle hon åkt ut genom väggen med tänderna först.

Kommentera

