Skip to content

sista idolsnacket

19 oktober, 2008

Jag har redan bestämt mig. Jag har redan valt mina favoriter bland många falsksjungande pojkar och flickor. Jag sitter för tillfället och tittar på Idol med öron som är lite bakfulla efter gårdagens musik på festen. Det är bara fyra av deltagarna som kan sjunga, som har potential till att… förlåt _två_ ska det vara.
Jag slänger in resterande i varsina badrum där de kan stanna och leka med sig själva, på vilka sätt de nu vill.

Det är, för mig, ofattbart hur resten av deltagarna har hamnat, där de hamnat, i TV. Var det verkligen så tunt på deltagare i år? Eller har Sveriges smak, likt den nya juryns smak, rymt och gömt sig någonstans där solen inte skiner? Det är för mig helt ofattbart hur man kan hylla något som är; tråkigt, tonlöst, platt, falskt, billigt eller helt enkelt suger så mycket så man är rädd att högtalarna ska göra revolt och bli tysta, vilket den högra just nu håller på och varnar för. Anledningen till det är antagligen det svaga idol eller lakrits-RCAkablarna som börjar ge upp, jag lägger min röst på det främre, men det är antagligen det andra.

Två deltagare har potential att vinna. Jag har valt mina favoriter, resten får fan ta och rycka upp sig och bli lite mer unika och lära sig sjunga. Tack Alice för den friska fläkten och tack Anna för din helt underbara röst. Det är vad jag ville säga. Årets idol bör sluta med att Alice vinner och Anna får chans till att göra ett eget album. Även fast historien visat att en andraplacering inte garanterar några hits.

2 kommentarer leave one →
  1. Marie permalink
    23 oktober, 2008 11:20

    Det är tydligen dags för dig att skaffa dig ett par nya öron, pojk ;P

  2. 23 oktober, 2008 22:05

    Det är inget fel på mina öron. Förutom lite tinnitus och allmänt dålig hörsel.

Kommentera

