Skip to content

en resa bort en stund

20 oktober, 2008

Kommande helg bär det av mot Halmstad. Då ska den friska havsluften inandas och beblandas med den cancerfyllda röken från pinnar, vilka fortfarande biter sig fast som en dålig vana. En vana jag just nu inte vill bli av med alls. Så gick det med projektet ”sluta”. Det var som sagt sista gången för denna gång, ja med att sluta alltså. Men nu är det inte det jag vill skriva om, utan den kommande resan.

På fredag bär det av och på fredag ska vi vara där nere. Jag och Mr. Playboy 2008 tar oss en liten resa dit av ett par anledningar (läs: jag reser dit av ett par anledningar). Jag ser honom mer som en personlig chaufför. För det första så har jag ingen bil, för det andra inget körkort och för det tredje så går det att få honom att agera chaufför så länge det är alkohol i sikte. Ja, jag utnyttjar honom, det vet han.

När jag var på skivlagret och skulle se hur det såg ut med min beställning av skivor så fick jag svaret: ”Så kommer du nu när jag möblerar om som mest. Jag har ingen aning var jag lade en av skivorna, den andra är svår att få tag på. Men! Skivlagret i Halmstad har en kopia. Ska jag försöka få hit den?” Mitt svar var enkelt: ”Nä, det behövs inte, jag ska ändå ner dit nästa helg. Jag kan ta det med dem då.” Då frågar han en väldigt bra fråga, en som jag gått och tänkt på ett par dagar: ”Halmstad? Varför åker man till Halmstad?
Nu tänkte jag svara på den frågan.

Jag åker visst till Halmstad på grund av ett antal anledningar.
För det första så måste jag få tag på den där skivan, jag har väntat länge på en kopia. Jag avslöjar inte vad det är för något, för jag vill inte att någon ska försöka sig på att under falskt namn hämta ut det som de håller åt mig. Skulle det hända så blir jag garanterat tokig i mitt lilla huvud.
För det andra så var det länge sen man träffade Gud. Det ska bli trevligt att återse honom. Plus att jag ska agera ”postfrakt” så att han får tillbaka sina byxor han glömde hos mig. De har legat i den där kassen sen slutet av Augusti. Det är dags att han får tillbaka dem.
För det tredje så blir det trevligt att återse resterande av Hallandsborna man känner.
För det fjärde så har staden Halmstad saknat mig, det är dags att få den att vrida sig av njutningen den känner av att bli påtrampad av mig.
Och så måste man ju säga grattis till ett födelsedagsbarn.

It’s as simple as that.

No comments yet

Kommentera

